אירוע ירי התרחש היום (שלישי) בתחנת הרכבת התחתית בברוקלין, בניו יורק, כך נמסר מתחנת כיבוי האש בעיר. 16 בני אדם נפצעו כתוצאה מהירי, מהם חמישה במצב קריטי.

הצוותים שהגיעו לזירה הבחינו בעשן מיתמר שעלה מהתחנה הממוקמת ברחוב 36, בסאנסט פראק ובתוכה מספר אנשים הפצועים מירי. מפרטים שפורסמו עד עתה, הירי בוצע קרוב לוודאי על ידי אדם יחיד. 

לפני שפתח בירי, השליך פצצת עשן לתוך קרון הרכבת, כאשר פניו היו מכוסים במסכת גז. כמו כן, נראה כי הוא תכנן את האירוע מראש וההערכה היא שהוא פעל לבדו בלי עזרה וסיוע מבחוץ. בתוך כך, משטרת ניו יורק דיווחה כי האירוע התרחש בסביבות 8:30 בבוקר.

מפקדת משטרת ניו יורק אמרה בתדרוך לתקשורת: "לא נחקר כרגע אירוע טרור פעיל, מדובר באדם שהוציא רימון עשן - ואז פתח באש ופגע באנשים בקרון וברציף. לא ידוע על מטעני חבלה ברכבות התחתית של ניו יורק".

הירי בניו יורק, צילום: רשתות חברתיות

בתוך כך, כתב מעריב בניו יורק, שלמה שמיר, עלה לשידור ב-103FM ואמר כי "זו תחנה די מרכזית וסביבה מרכזית. הוא ברח, יש פה תיאור איך הוא נראה, כמה הוא שוקל ומה הוא לובש, מחפשים אותו. מיד יגיעו כוחות עצומים של המשטרה ושל ה-FBI. זה סיפור לא נעים, זה כבר כמה שבועות שיש גידול בירי. לפני יומיים נרצחה ילדה בת 12, וראש העיר נבחר בהבטחה להילחם נגד אירועים כאלה. זה לא באשמתו, אך הוא לא מצליח".

פצועים בזירת הירי בניו יורק (צילום: מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)
פצועים בזירת הירי בניו יורק (צילום: מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)

זירת הירי בניו יורק (צילום: מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)
זירת הירי בניו יורק (צילום: מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)

"אף אחד לא יודע מה הרקע, ראו את המפגע ומחפשים אותו. יש כוחות עצומים של המשטרה, הוא ברח, זה היה תחנה תת קרקעית אז הוא הצליח להימלט. זה היה בשעה 08:30, אנשים נסעו לעבודה, היה עומס, בגלל זה הבהלה גדולה", הוסיף.