מלחמת רוסיה-אוקראינה: מזכיר המדינה האמריקאית, אנתוני בלינקן, התייחס הערב (שלישי) לדיווחים לפיהם רוסיה השתמשה בנשק כימי נגד אזרחים אוקראינים בעיר הנצורה מריופול. בלינקן אמר כי "כרגע ארה"ב לא מסוגלת לאשר האם הדיווחים אמינים". עם זאת, בלינקן הדגיש כי "ארה"ב נמצאת בשיחה ישירה עם שותפיה על מנת לקבוע מה באמת קרה, אז בהחלט קיים חשש שזה יתרחש".

דבריו של מזכיר המדינה מגיעים על רקע אמירותיו של נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, כי הלחימה עלולה להיכנס ל"שלב חדש של טרור" על פי הגדרתו. ישנם מספר דיווחים מאוקראינה על כך שכמה אנשים סבלו מתסמינים של הרעלה כימית, כולל כשל נשימתי, לאחר שכוחות רוסים פרסו חומר לא ידוע בעיר נמל במדינה. "אנחנו מתייחסים לזה בשיא הרצינות", אמר זלנסקי. למרות שהוא לא אישר התקפה כימית, הוא ציין שבדלנים פרו-רוסים קראו להשתמש בנשק כזה.

מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)

כזכור, בבריטניה ובארה"ב כבר הודיעו כי בעקבות הדיווחים כל אחת מהן תחקור את העניין, כאשר שרת החוץ הבריטית אמרה כי "פוטין והמשטר שלו אחראים אם אכן התבצע שימוש בנשק כזה. בנוסף גורמים בבריטניה הזהירו את רוסיה ואמרו כי "כל האפשרויות יהיו על הפרק כתגובה לשימוש בנשק כימי באוקראינה".

במקביל, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום כי השיחות עם אוקראינה הגיעו למבוי סתום. "הם חרגו מההסכמות שהושגו בשיחות שהתקיימו באיסטנבול", הוסיף, "התיעוד מהעיירה בוצ'ה, הכולל גופות מפוזרות ברחובות - מזויף". הוא האשים את אוקראינה וטען כי היא "מביימת את האירוע הקשה, כדי לפגוע בשיחות השלום, ולהוביל להטלת סנקציות נוספות על רוסיה". דבריו של פוטין צוטטו בתקשורת הרשמית במדינה, שציינה עוד כי אמר: "ההחלטה לפתוח ב'מבצע' באוקראינה היתה נכונה וסיומו תלוי בעוצמת הלחימה".