המנהיג העליון של איראן עלי חמנאי טען כי השיחות להחייאת הסכם הגרעין "מתקדמות היטב", אבל ציין כי "עתידה של ארצו אינו תלוי בהצלחה או בכישלון השיחות עם המעצמות".ד ובר משרד החוץ האיראני סעד חטיבזאדה אמר אתמול כי הסיכוי להחייאת הסכם הגרעין עדיין קיים, אבל השיחות בווינה נמצאות עכשיו ב"חדר טיפול נמרץ".

חטיבזאדה ציין כי ארה"ב עדיין אינה מראה את רצונה לחזור להסכם ולהתחייב למלא את החלטות מועצת הביטחון בעניין הסרת העיצומים על איראן. הוא הוסיף כי איראן באמת לא יודעת אם יהיה הסכם או לא, משום שארה"ב טרם מראה רצון להגיע להסכם. עם זאת, באיראן מחויבים להגיע ל"הסכם טוב", כלשונו.

אולם ארה"ב דווקא מראה "רצון טוב" באמצעות הסכמה להפשרת הכספים של איראן שהוקפאו אצל שותפותיה בעולם. בממשל האיראני אומרים שעד סוף השבוע יופשרו על ידי קוריאה הדרומית חלק מהכספים המוקפאים של איראן. לפי דיווח ב"אל־ג'זירה", מדובר בנכסים איראניים בשווי של 7 מיליארד דולר, וסביר להניח שהכסף יופקד בחשבון בסולטנות עומאן. 

סוכנות הידיעות "אירנ"א" דיווחה כי "גורם אזורי בכיר" הגיע לטהרן כדי לסכם את שחרור הכספים המוקפאים בקוריאה הדרומית. לפי ההערכות, מדובר בשר החוץ של עומאן. 

בינתיים מה שמעורר דאגה במערב הוא הקשרים הצבאיים המתהדקים בין איראן לרוסיה על רקע המלחמה באוקראינה. גורם בכיר בארגון מודיעין במזרח התיכון מסר לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי כי איראן העבירה ציוד צבאי לרוסיה לצורך הלחימה באוקראינה בסיוע המיליציות הפרו־איראניות בעיראק.

על פי הדיווח, מדובר במטולי RPG, בטילים מונחים נגד טנקים ובמערכות הגנה אווירית מדגם באבאר 373, מערכת המקבילה למערכת S300 הרוסית. הנשק מועבר דרך רשתות ההברחה שמשמשות את המיליציות האיראניות במעברי הגבול בעיראק. עוד דווח כי מדובר בנשק כבד שהעבירה איראן בעבר לידי המיליציות ושאינו נחוץ להן מיד.

על פי הדיווח, כלי הנשק פורקו והועברו דרך מעבר הגבול סלמג'ה לאיראן, ושם הועמסו על ידי משמרות המהפכה על ספינות והועברו לרוסיה. מקור בארגון מסר ל"הגרדיאן": "לא אכפת לנו לאן כלי הנשק האלה מגיעים, כי אנחנו לא צריכים אותם כרגע. כל דבר שפוגע בארה"ב משמח אותנו".

מומחה לתובלה ימית בטורקיה סיפר כי הנשק הועבר בשלוש ספינות, שתיים מהן שטות תחת דגל רוסיה ואחת תחת דגל איראן. "בעת הזאת הרוסים צריכים באוקראינה טילים", אמר המומחה. "העברה כזאת אי אפשר לקלוט בלוויינים, משום שאפשר להעביר את הטילים במכולות רגילות".