הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת: הקרמלין גינה היום (רביעי) את דבריו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שכינה את המלחמה באוקראינה "רצח עם" והבהירו כי מדובר בהתבטאות שאינה מקובלת. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הוסיף: "עוד יותר לא מקובל לשמוע את הדברים הללו מפיו של נשיא ארצות הברית, מדינה שביצעה פשעים המוכרים לכולנו בתקופות אחרות".

כמו כן, נשיאי פולין, לטביה, ליטא ואסטוניה עשו דרכם לאוקראינה, שם ייפגשו עם עמיתם, ולדימיר זלנסקי, במטרה להביע "תמיכה סמלית, חומרית ופוליטית" במאבק נגד רוסיה. נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, היה אמור להצטרף למשלחת, אולם זלנסקי הבהיר שהוא לא רצוי כרגע במדינה.

בתוך כך, הצבא הרוסי טען היום כי מעל אלף חיילים אוקראינים הניחו את נשקם במריופול, עיר הנמל בדרום המדינה. על פי דיווחים המבוססים על דבריו של מנהיג בדלני באזור הצבא הרוסי ינסה בקרוב להשתלט על העיר במלואה.

רשמית, הכוחות האוקראיניים ממשיכים לטעון כי הם שולטים בעיר ונמצאים בקשר רציף וישיר עם חיילי הקרקע המגינים על העיר. למרות זאת, חלק מהדיווחים מציינים כי האוקראינים מספרים על מחסור בתחמושת ועל פי ההערכות הם מרוכזים בשני מוקדים, יחסית מבודדים, הסמוכים לקו החוף של העיר.

מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)

המצור על העיר נפתח בתחילת חודש מרץ, כאשר עד כה פונו אלפי בני אדם מהעיר. למרות הפינוי, ראש העיר של מריופול אמר הבוקר כי עדיין ישנם יותר מ-100 אלף בני אדם המחכים לפינוי מהעיר. בתוך כך, תמונות לווין שפורסמו היום הראו כי הכוחות הרוסיים החלו להתפרס פעם נוספת במזרח אוקראינה.

במקביל, בעיריית מריופול הנצורה מעריכים כי פוטין מתכנן לערוך מצד חגיגי ביום הניצחון של רוסיה על הנאצים, ה-9 במאי. "הכוחות קיבלו הוראה לנקות חלק מהמחוז המרכזי של העיר מהריסות וגופות כדי להבטיח את קיום המצעד, במידה והמבצע המיוחד אכן יצליח".