הירי ברכבת התחתית: המצוד אחר החשוד במעורבות בירי בברוקלין, בו נפצעו לפחות 16 בני אדם, נמשך היום (רביעי). משטרת ניו יורק פרסמה את פרטיו של חשוד במעורבות שזוהה כפרנק ג'יימס, גבר בן 62. 

בסרטונים שעלו בחשבון היוטיוב של החשוד, הוא נראה מדבר על אלימות וירי המוני, כולל אחד שהועלה יום לפני הרצח בו הוא אמר כי הוא חושב על הרג אנשים שפגעו בו. בסרטונים נוספים ביקר את ראש העיר אריק אדמס כתוצאה מכך המשטרה הגבירה את האבטחה על ראש העיר.

כוחות משטרת ניו יורק ברכבת התחתית (צילום: REUTERS/Jeenah Moon)
כוחות משטרת ניו יורק ברכבת התחתית (צילום: REUTERS/Jeenah Moon)

זירת הירי בניו יורק (צילום: מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)
זירת הירי בניו יורק (צילום: מתוך רשתות חברתיות אמריקאיות)

רבים מהסרטונים שג'יימס העלה כללו התייחסויות לאלימות, כולל בקבוצה מוגדרת של אנשים שלדעתו העלילו עליו, בנוסף לקבוצות חברתיות וגזעיות רחבות שנראה שהוא שונא. בסרטון אחר שפורסם בשבוע שעבר התפרץ ג'יימס על התעללות בכנסיות וגזענות במקומות עבודה, וקרא כי צריך "לראות יותר ירי המוני".

על פי החשד, ג'יימס שכר משאית, שהמפתחות שלה נמצאו בזירה, כאשר ברשותו היו גם אקדח חצי אוטומטי וברכב נמצאו גרזן, רימוני עשן וזיקוקים. הרשויות הגדירו את החמוש הנמלט כ"מוסכן", ומכיוון שטרם אותר הן מתייחסות אל האירוע כאל מצב של "יורה פעיל". משטרת ניו יורק הציעה פרס של 50 אלף דולר עבור מידע שיביא את היורה למעצר.