לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, תקף הלילה (רביעי) בחריפות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כינה אותו "דיקטטור" והאשים אותו בביצוע רצח עם באוקראינה, ה"אינדיפנדנט" הבריטי פרסם כתבה העוסקת בהגדרתו של פשע מלחמה.

הגוף האחראי להגדרת פשעי מלחמה הוא בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, המגדיר אותם באופן הבא: "הפרות חמורות של אמנות ז'נבה בהקשר של עימות מזוין וכוללות, למשל, שימוש בילדים חיילים; הרג או עינויים של אנשים כגון אזרחים או שבויי מלחמה; התקפות מכוונות נגד בתי חולים, מונומנטים היסטוריים או מבנים המוקדשים לדת, חינוך, אמנות, מדע או צדקה".

באמנת רומא משנת 1989 מוגדרים 11 סעיפים של "הפרות חמורות" בעימותים בינלאומיים: הרג מכוון, עינויים, טיפול לא אנושי, ניסויים ביולוגיים, גרימת סבל גדול בכוונה, הרס וניכוס רכוש, שירות משכנע בכוחות עוינים, שלילת משפט הוגן, גירוש והעברה שלא כדין כליאה לא חוקית ולקיחת בני ערובה.

התובע הראשי בבית הדין בהאג הוא קארים חאן, עורך דין בריטי המכהן בתפקיד מאז יוני האחרון. בעבר הוא הוביל צוות חקירה מיוחד מטעם האו"ם לבחינת פשעי דאעש בעיראק. במידה והחקירה תעלה כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה, יוגש כתב אישום נגד המעורבים בכך ויתקיים משפט בהאג. העונש המקובל המוטל הוא כ-30 שנות מאסר, אך לבית הדין אין סמכות להטיל עונש מוות.