מלחמת רוסיה-אוקראינה: משרד ההגנה הרוסי הודיע היום (רביעי) כי הוא מאיים לפגוע ב"במרכזי קבלת החלטות אוקראיניים", כולל בעיר הבירה קייב, אם "ניסיונות החבלה וההתקפות" של האוקראינים בשטח רוסיה לא ייפסקו.

בתוך כך, יאיר נבות, עיתונאי ופרשן לענייני רוסיה, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בעניין הקרבות בעיר הנצורה מריופול, וטען כי "אנחנו שומעים על האפשרות של השתלטות רוסית, קרובה מאוד, על העיר". 

לדבריו ישנם כמאה אלף אזרחים שעדיין נצורים בעיר ואינם יכולים לצאת מן העיר. "העיר הרוסה לחלוטין והתמונות מאוד קשות", הוסיף נבות. "אנחנו מקבלים כל מיני אינדיקציות לכך שהסיפור הזה לא הולך להיגמר באופן כללי". בנוסף, נבות העריך כי הפעילות באזור לא תסתיים בקרוב, אלא אף גרוע מכך, תהיה זו תקופה מאתגרת בזירה שסביב רוסיה. 

הוא הסביר: "אחת ההתפתחויות המעניינות שראינו היום התרחשה בשוודיה, הם מארחים את ראש ממשלת פינלנד והשתיים מודיעות פחות או יותר את המדינות לברית נאט"ו. הרוסים לא מתכוונים לעבור על זה בשקט, פוטין כל כך מסובך באוקראינה ונשאלת השאלה האם יגיב לזה".

כשנשאל מה ההשפעה הפוטנציאלית של נפילת העיר מריופול על הקרב בדונבאס, השיב: "לא סתם הרוסים מתמקדים בעיר הזו, הם מעוניינים ליצור מסדרון יבשתי מרוסיה, ליצור רצף, אבל בגלל התנגדות האוקראינים נמנע מהם לעשות זאת". 

סייעה בהכנת הידיעה: עדן בן ארי, 103FM.