העימות בין נשיא צרפת עמנואל מקרון ליריבתו בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות מרין לה פן - בעיצומו. שני המועמדים, שההפרש ביניהם עמד על 4% בסיבוב הראשון לטובת מקרון וצפוי להיות צמוד בסיבוב השני בעוד עשרה ימים, עורכים סיורים, מפגשים עם הבוחרים ומסיבות עיתונאים.

לה פן ערכה אתמול מסיבת עיתונאים להצגת תוכניות מדיניות החוץ שלה והתייחסה בהרחבה גם לישראל. "רוב הישראלים הצביעו לאריק זמור בסיבוב הראשון, מקווה שיצביעו עבורי בסיבוב השני", היא אמרה ל"מעריב".

זמור אכן קיבל 54% מקולות הצרפתים בישראל לעומת 32% למקרון. אולם מדובר ב־3,124 קולות בלבד, משום שיותר מ־90% מבעלי זכות הבחירה לא הצביעו. בסך הכל קיבל זמור 7% מקולות המצביעים בסיבוב הראשון. כעת תלויה נגדו תביעה משפטית, משום שהשתמש בניגוד לחוק ברשימות של בוחרים ממוצא יהודי כדי לפנות אליהם במכתב אישי ערב הבחירות.

לה פן הביעה במסיבת העיתונאים הזדהות עם ישראל בעקבות גל הטרור. "ידענו פיגועים באירופה, אבל בישראל הם חשופים לסכנה גדולה ויומיומית. אנחנו יכולים להיות חלוקים בעניין המדיני, אבל טרור הוא קו אדום".

היא הביעה תמיכה במדיניות משרד החוץ הצרפתי, בפתרון של שתי מדינות עם ירושלים כבירת שתיהן, על פי קווי 1967. היא אינה מכירה בריבונות ישראל בירושלים. עם זאת, לה פן בירכה על התקרבות ישראל לעולם הערבי וההסכמים שהיא חתמה עם המדינות הערביות. במהלך מסיבת העיתונאים אירעה תקרית, כאשר מפגינה הניפה כרזה שהכינה, ובה ציור של לב שבתוכו לה פן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הכרזה נלקחה על ידי מאבטחים, והמפגינה הורחקה באלימות ונגררה על הרצפה על ידי הסדרנים במקום. לה פן קיבלה בעבר הלוואת ענק מבנק רוסי למימון מערכת הבחירות שלה, ומפלגתה הסבירה כי לה פן אינה תלויה בשום מדינה זרה. ולרי פקרס, מועמדת המפלגה הגוליסטית, שלא הצליחה להגיע ל־5% מן הקולות בסיבוב הראשון, שמבטיחים החזר הוצאות של קמפיין הבחירות - פנתה לציבור בקריאה נרגשת לתרום לה לטובת החזרת חוב של 9 מיליון יורו.