על רקע המאמצים להחייאת הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, נשיא ארצות הברית לשעבר, דולנד טראמפ, טען אמש בריאיון ל-FOX NEWS כי ממשל ביידן מאפשר לפוטין לסייע בגיבוש העסקה, ובמקביל מעניש ומתנגד לפלישה שלו לאוקראינה.

כמו כן, אמר שהעסקה המקורית, שגובשה על ידי בין היתר על ידי מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי, "הייתה איומה, אבל העסקה חדשה והמעודכנת יכולה להיות הרבה יותר גרועה עבור בעלת בריתה הקרובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון. "ישראל נמצאת בסכנה עצומה, זו דרך מהירה מאוד עבור טהרן להחזיק נשק גרעיני".

"זה יכול מאוד להיות הסוף של ישראל", המשיך והוסיף כי אם ממשל ביידן לא יפעל בהגנה על ישראל או יאפשר לעבור עסקה שתפגע בישראל, "ייתכן שירושלים תיאלץ להסתדר בעצמה". 

כזכור, המנהיג העליון של איראן עלי חמנאי טען כי השיחות להחייאת הסכם הגרעין "מתקדמות היטב", אבל ציין כי "עתידה של ארצו אינו תלוי בהצלחה או בכישלון השיחות עם המעצמות". דובר משרד החוץ האיראני סעד חטיבזאדה אמר כי הסיכוי להחייאת הסכם הגרעין עדיין קיים, אבל השיחות בווינה נמצאות עכשיו ב"חדר טיפול נמרץ".

חטיבזאדה ציין כי ארה"ב עדיין אינה מראה את רצונה לחזור להסכם ולהתחייב למלא את החלטות מועצת הביטחון בעניין הסרת העיצומים על איראן. הוא הוסיף כי איראן באמת לא יודעת אם יהיה הסכם או לא, משום שארה"ב טרם מראה רצון להגיע להסכם. עם זאת, באיראן מחויבים להגיע ל"הסכם טוב", כלשונו.