הקרב על עיר הנמל האוקראינית מריופול נמשך והיום (חמישי) אוקראינה טענה ששתי היחידות האחרונות שנותרו לה בעיר הנצורה הצליחו לאחד כוחות הודות ל"תמרון מסוכן המחזק את התנגדותן נגד הכוחות הרוסיים". דניס פרוקופנקו, מפקד גדוד אזוב, אמר שהיחידה שלו התחברה לכוחות מהחטיבה הימית. מפקד חטיבת הים הוסיף: "אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להשלים בהצלחה את משימת הלחימה שלנו".

שתי היחידות היו מעורבות בניסיון אחרון להתנגד למתקפה רוסית על העיר שנמשכת למעלה מחודש. היחידות מוקפות בכוחות רוסים והאספקה ​​שלהם אוזלת. במהלך הלחימה, נאבקו הכוחות האוקראינים להחזיק בחלקים מהנמל ומאזובסטאל, מפעל פלדה ענק השוכן בפאתי העיר. 

בניתוח של המצב במריופול על ידי המכון לחקר המלחמה עלה כי ההגנה על העיר הגיעה לשלב קריטי. איחוד הכוחות האוקראינים הגיע לאחר ש"כוחות רוסים חצו את מריופול ממרכז העיר לחוף ב-10 באפריל, ובידדו את האוקראינים בשני מקומות עיקריים: הנמל הראשי של מריופול בדרום מערב ומפעל הפלדה אזובסטאל במזרח", נכתב.

מנגד,  דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונאשנקוב, אמר כי הנמל המסחרי נכבש. הצבא הרוסי טען שוב ושוב כי השתלט על עמדות אסטרטגיות בעיר, אך גם נתקל בהתנגדות עזה מצד הכוחות האוקראינים. אמש נטען כי כי 1,026 חיילי נחתים אוקראינים - כולל 162 קצינים ו-47 נשות שירות - נכנעו. פרוקופנקו, מגדוד אזוב באוקראינה, הודה שכמה מהמגנים האוקראינים נכנעו.

חיילים אוקראינים (צילום: RURTR/via Reuters TV)
חיילים אוקראינים (צילום: RURTR/via Reuters TV)

כמו כן,  הטלוויזיה הרוסית שידרה ביום רביעי צילומים בהם נראים לכאורה נחתים אוקראינים נכנעים לכוחות הרוסים . בתמונות נראים חיילים רוסים גם בתיאטרון המופצץ שנפגע בהתקפה הרוסית.

"כ-180,000 אזרחים נותרו לכודים בעיר ובסביבתה בהרס נרחב והפצצות בלתי פוסקות", אמר ראש העיר ואדים בויצ'נקו. נשיא אוקראינה אמר כי "מריופול הושמדה, יש עשרות אלפי הרוגים ורוסיה איננה מפסיקה את תקיפותיה"