איראן מצטרפת היום (חמישי) לאיומים של ארגוני הטרור בעזה וביהודה ושמרון, זאת בצל המתיחות הביטחונית לקראת חג הפסח. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית נור כי "איראן תתעמת עם ישראל בכל מקום שהיא תרגיש צורך". כמו כן, קאאני הבטיח לתמוך בכל ארגון שילחם בישראל והוסיך כי "הרס המשטר הזה הולך ותופס תאוצה".

דבריו של מפקד כוח קודס מגיעים כחודש לאחר התקרית בארביל, בירת החבל הכורדי, ובמהלכה 12 טילים בליסטיים נורו לעבר מספר יעדים בעיר,  ביניהם קונסוליית ארה"ב.  משמרות המהפכה באיראן לקחו אחריות על התקיפה,  התקשורת באיראן טענה כי התקיפות יועדו ל"בסיסים סודיים של ישראל".

תקיפה בארביל,עיראק. קרדיט רשתות ערביות

גורם אמריקאי בכיר אמר כי התקיפה של משמרות המהפכה כוונה נגד מתקן אימונים ישראלי. עוד נמסר, כי למרות הדיווחים השונים, הקונסוליה האמריקאית לא הייתה מטרה למתקפה. עם זאת, מסר הגורם כי למרות שהקונסוליה לא הייתה בקרבת המקום, "לאיראנים לא היה אכפת אם לפגוע בה או לא", לדבריו.  

הגורם האמריקאי קישר את התקיפה האיראנית לתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בשבוע שעבר, בה נהרגו שני קציני משמרות המהפכה - אל"מ אהסן קרבאלייפור ואל"מ מורטזה סעידנג'אד. בהודעה מטעם הארגון נמסר בסמוך לאירוע כי "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה".