משטרת גרמניה עצרה היום (חמישי) ארבעה אזרחים בחשד כי תכננו לחטוף את שר הבריאות הגרמני, קרל לאוטרבך, ולהרוס תחנות לייצור חשמל במטרה לגרום להפסקות חשמל ארציות. "על פי ההערכה, שני החשודים העיקריים סיכמו עם גורמים נוספים על תקיפת השר", נמסר בהודעה שפורסמה מטעם משרד התובע המחוזי בקובלנץ, אשר אישרה דיווח של רשת ARD במדינה. 

במשרד התובע המחוזי ציינו עוד כי ארבעת החשודים קשורים לקבוצות שהפגינו נגד הגבלות הקורונה, ולתנועת הימין הקיצוני "רייכסבורגר", המכחישה את קיומה של גרמניה המודרנית. הם תקשרו אחד עם השני בקבוצה בשם "גרמניה של הפטריוטים המאוחדים", ותכננו "לגרום לתנאים דמויי מלחמת אזרחים, ובסופו של דבר להפיל את השיטה הדמוקרטית בגרמניה".

הרשויות ערכו אתמול חיפושים ב-20 נכסים הנמצאים בכמה מדינות בגרמניה, והחרימו כלי נשק, בהם אקדחים, תחמושת וקלצ'ניקוב, לצד כסף מזומן רב (יורו ומטבעות נוספים), מטילי זהב ומטבעות כסף. משרד התובע המחוזי ציין עוד כי לצד הפריטים הללו, אותרו תעודות חיסון מזויפות ובדיקות קורונה. במשרד ביקשו משופט להוציא צווי מעצר לארבעת החשודים, כאשר חשוד נוסף טרם נתפס.

התוכנית לחטוף את השר הגרמני היא האחרונה ברשימת התקריות שהדגישו את כעסם של חלק מהגרמנים על ההגבלות שהוטלו על אנשים שאינם מחוסנים נגד קורונה, וההצעות להפוך את החיסון לחובה. בדצמבר האחרון סיכלה המשטרה את תוכניתם של מתנגדי חיסונים, אשר תכננו לרצוח את ראש ממשלה סקסוניה במזרח גרמניה.