מלחמת רוסיה אוקראינה: משרד ההגנה הרוסי מסר היום (שישי) כי הוא תקף מטרה צבאית בפרברי קייב באמצעות טילי שיוט והבטיח כי "יהיו תקיפות נוספות נגד בירת אוקראינה". הרוסים טוענים כי כוחותיהם השתלטו על מפעל הפלדה איליץ' בעיר הנמל מריופול, וכן הכניעו 1,026 חיילים אוקראינים, וביניהן 162 קצינים.

בנוסף משרד ההגנה הרוסי טוען כי מערכת הטילים S-400 הפילה מסוק MI-8 אוקראיני, שתקף את הכפר קלימובו באזור בלגורוד שבגבול רוסיה ופצעו שבעה בני אדם. בשל כך הרוסים הצהירו כי התקיפות על בירת אוקראינה צפויות להימשך ולהתרחב.

תקיפת האוקראינים:

במקביל סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, מסרה היום כי תשעה מסדרונות הומניטריים סוכמו לפינוי אזרחים מהעיר הנצורה מריופול. נתיבי הפינוי הנוספים כוללים מספר יישובים בסמוך לעיר הנמל. בתוך כך, מושל אזור לוהנסק באוקראינה הפציר בתושבי שש עיירות להתפנות, והוסיף כי אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו בהפגזה רוסית על העיירה קרמיננה.

כמו כן, הרשויות באוקראינה הודיעו על פגיעה מוצלחת בסיירת "מוסקבה" של חיל הים הרוסי, ספינת המלחמה שהייתה מעורבת בתקרית באי הנחשים ביומה הראשון של המלחמה. אלכסנדר קרפיוק, מתנדב בכוחות האוקראיניים שפועל לצד הנחתים ומדווח מהחזית מאז 2014, דיווח כי הסיירת "מוסקבה", ספינת הדגל של הצי הרוסי בים השחור, עולה באש אחרי שנפגעה משני טילי שיוט מדגם נפטון.