נשיא איראן איברהים ראיסי איים היום (שני) כי צבא איראן "יפגע בליבה של ישראל - אם היא תעשה כל צעד נגד ארצו". הוא הוסיף, במהלך נאום שנשא במצעד צבאי, ושודר בטלוויזיה הממלכתית: אם תעשו את הצעד הכי קטן נגדנו - המטרה של צבאנו תהיה ליבו של המשטר הציוני". 

בשבוע שעבר איראן שיגרה איום דומה על ישראל, זאת בצל המתיחות הביטחונית שקדמה לחג הפסח. מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, אסמאעיל קאאני, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית נור כי "איראן תתעמת עם ישראל בכל מקום שהיא תרגיש צורך". כמו כן, קאאני הבטיח לתמוך בכל ארגון שילחם בישראל והוסיך כי "הרס המשטר הזה הולך ותופס תאוצה".

דבריו של מפקד כוח קודס מגיעים כחודש לאחר התקרית בארביל, בירת החבל הכורדי, ובמהלכה 12 טילים בליסטיים נורו לעבר מספר יעדים בעיר,  ביניהם קונסוליית ארה"ב.  משמרות המהפכה באיראן לקחו אחריות על התקיפה,  התקשורת באיראן טענה כי התקיפות יועדו ל"בסיסים סודיים של ישראל".

השיחות העקיפות בין טהראן לוושינגטון על הסכם הגרעין כמעט הושעו בחודש שעבר. העמדה של ממשלת ישראל אמרה לאורך כל התקופה כי המדינה לא תהיה כבולה לשום עסקה ותהיה עשויה בסופו של דבר לנקוט בצעדים חד-צדדיים נגד אתרי הגרעין האיראניים.