המלחמה באירופה: לאחר שבאוקראינה הזהירו מפני עליית שלב נוסף בלחימה, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הבהיר היום (שלישי) כי מדובר ברגעים הקריטיים ביותר במבצע הצבאי. "המבצע במזרח אוקראינה הוא החשוב ביותר מאחר ונועד להביא לשחרורם המוחלט של דונייצק ולוהאנסק", כך אמר בראיון לרשת החדשות India Today. 

כאשר נשאל האם רוסיה מתכננת לעשות שימוש בנשק גרעיני כנגד אוקראינה, השיב: "ההאשמות האלו מגיעות מן הצד האוקראיני ובייחוד מהנשיא זלנסקי" והדגיש כי רוסיה התנגדה באופן שיטתי משחר הימים לשימוש בנשק מן הסוג הזה.

לברוב התייחס גם להרג אזרחים באוקראינה ועל מידת אחריותם של הכוחות הרוסים בכך, וטען: "יש לנו את החוק שלנו שאוסר לעשות כל דבר האסור על פי החוק הבינלאומי. כל הפרה תירשם ותיחקר".

בנוסף, נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, אמר כי תגבור נאט"ו בגבולות רוסיה אינה אלא "צורת דיבור", והבהיר כי מוסקבה תיערך ל"פעולה אגרסיבית" אפשרית, כך צוטט בסוכנות הידיעות TASS.

בתוך כך, הכוחות הרוסים הצליחו להשתלט על העיר קרמינה השוכנת במחוז לוהאנסק, כך על פי ראש המטה הצבאי במחוז. הוא הוסיף כי כ-350 אלף בני אדם התגוררו באזור טרם שליטת הרוסים ועכשיו, ציין כי נותרו כ-70 אלף בלבד.

במריופול, נטען כי העיר עדיין נמצאת תחת שליטת האוקראינים, אך זו סופגת תקיפות מאסיביות מצד הכוחות הרוסים. ראש מחוז דונייצק, פאבלו קירילנקו, ציין כי הכוחות האוקראינים מצליחים לשמור על העיר חרף ההפגזות. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות IFAX, כ-120 אזרחים עזבו את המקלט במפעל המתכת "אזובסטל" באמצעות מסדרונות הומניטריים.

לדברי קירילנקו, רוסיה ספגה אבידות בנשק, ארטילריה וכוח אדם ועל כן זו מחשבת צעדיה. "הם מחוייבים לבצע צעדים כלכליים שקולים יותר,  עליהם להתמקד באזורים ממוקדים על מנת לצבור יתרון אסטרטגי".