סערת ג'ורג' פלויד הבא? נתיחה פתולוגית קבעה היום (שלישי) כי פטריק ליאויה, צעיר אפרו אמריקאי בן 26, נהרג על ידי שוטר בארצות הברית, לאחר שהשוטר ירה כדור לעורפו. הנתיחה הייתה עצמאית ובוצעה על ידי פתולוג משפטי במדינת מישיגן.

המקרה החל בתחילת החודש, כאשר פטריק ליאויה בן ה-26 התבקש לעצור את רכבו בעיירה במישיגן בשל חשדות הקשורים ללוחית הרישוי שלו. בסרטונים שפורסמו על ידי המשטרה נראה ליאויה יוצא מהמכונית ושואל "מה עשיתי?" כשהשוטר מבקש שוב ושוב רישיון נהיגה ומצווה עליו להיכנס חזרה לרכב. נראה כי ליאויה מציית, אך לאחר מכן סוגר את דלת הנהג ומנסה להתרחק, ומתנגד לניסיונות השוטר לאזוק אותו. לאחר מרדף רגלי קצר, שניהם מתחבטים על המדשאה, ובשלב מסוים נלחמים על השוקר החשמלי של השוטר, לפני שליאויה נורה בעורף.

רגע המעצר: אזהרת צפייה - תיעוד קשה:

רגע לפני שליפת האקדח על פטריק ליואיה (צילום: רויטרס)
רגע לפני שליפת האקדח על פטריק ליואיה (צילום: רויטרס)

פקידי המשטרה המקומית הוציאו את השוטר היורה לחופשה מנהלית, וביקשו ממשטרת מדינת מישיגן לחקור את הירי. משפחתו של ליאויה דורשת מהרשויות לפטר במידי את השוטר ולהגיש נגדו כתב אישום פלילי. גופתו של ליאויה נלקחה לחקירה פתולוגית עצמאית בו נמסר מטעם הפתולוג המשפטי ורנר ספיץ, כי הוא אכן מת אך ורק מכדור אקדחו של השוטר.

החוקר הרפואי הראשי של המחוז המדובר במישיגן, אמר כי ביצע נתיחה ביום האירוע, ותוצאות בדיקות טוקסיקולוגיה ורקמות עשויות להימשך 60 יום, כך שדוח הנתיחה המלא לא יפורסם עד שמשטרת מישיגן תסיים את חקירתה.

הפגנה על מותו של פטריק ליאויה (צילום: רויטרס)
הפגנה על מותו של פטריק ליאויה (צילום: רויטרס)

מותו של ליאויה, פליט קונגו, זעם את בני משפחתו וגרם להפגנות רבות בעיירה, כאשר לדבריהם של פעילים רבים הוא "מייצג את הדוגמה האחרונה לאלימות משטרתית נגד צעירים אפרו-אמריקנים". המשטרה טרם הגיבה לממצאי הנתיחה העצמאית.

כזכור, מקרה זה הוא מקרה נוסף של ירי שוטרים נגד צעירים, כאשר בחודש מאי 2020, שוטר כרע ברך על צווארו של ג'ורג' פלויד במהלך מעצרו בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה, דבר שגרם למותו. ארבעת השוטרים שהיו מעורבים בתקרית הודחו מתפקידם.