ארצות הברית חשפה היום (שישי) פרטים חדשים על חבילת הסיוע הצבאית האחרונה שלה עבור כוחות הצבא האוקראינים במזרח המדינה לאחר שהכוחות הרוסיים פתחו השבוע במתקפה מחודשת. חבילת הסיוע החדשה, המוערכת בסכום של כ-800 מיליון דולר, כוללת מל"ט חדשני המכונה "פניקס גוסט".

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי המל"טים, המיוצרים על ידי חברה אמריקאית מתאימים במיוחד ללחימה במזרח אוקראינה, בשטח מישורי ופתוח בדומה למתאר השטח באיזור דונבאס. "הדברים שכלי התעופה הזה יכול לעשות מתאימים היטב לסוג השטח המסוים הזה", אמר קירבי, וציין כי "הוא בעצם מל"ט תקיפה. וזה בעצם מה שזה נועד לעשות".

בעבר, בכיר בפנטגון רמז שה-"פניקס גוסט" נוצרה במיוחד עבור אוקראינה, אך קירבי דחה את הטענות ואמר כי המל"ט היה בפיתוח הרבה לפני שנשיא רוסיה פלש לאוקראינה. בבית הלבן ובפנטגון סרבו לפרט אודות יכולתו של המל"ט, אולם דובר הפנטגון ציין כי הוא יכול לתת גם "תמונה חזותית". 

חשיפת הנשק הייחודי התבצעה במקביל לדברים שאמר בכיר בצבא רוסיה כי מתוכננת השתלטות על חבל דונבאס שבדרום אוקראינה במהלך השלב השני של מה שרוסיה מכנה "המבצע הצבאי המיוחד". הוא טען כי "שליטה מלאה בדרום אוקראינה תשפר את הגישה הרוסית לאזור החבל הפרו-רוסי של מולדובה, הגובל באוקראינה, ושקייב חוששת שישמש כנקודת שיגור להתקפות חדשות נגדה".