דוח מצב האקלים האירופי שפורסם היום (שישי) מצא כי קיץ 2021 היה החם ביותר שתועד מתחילת המדידות באירופה. הדוח מצא כי הקיץ אשתקד היה חם במעלת צלזיוס אחת מהממוצע של 1991-2020. כמו כן, הטמפרטורה הממוצעת באירופה עלתה בשתי מעלות צלזיוס מעל לרמות שהיו בתקופה הטרום-תעשייתית.
 
היבשת אף קבעה בקיץ האחרון שיא חום חדש, של 48.8 מעלות צלזיוס באי סיציליה שבאיטליה. הפעם האחרונה שנמדדה טמפרטורה קרובה לכך הייתה ב-1977 באתונה שביוון, אז נמדדו 48 מעלות צלזיוס. כמו כן, בשל החום העז, באיטליה, טורקיה ויוון חוו מספר שריפות הרסניות ויותר מ-800,000 דונם נשרפו כליל ביולי ואוגוסט האחרונים.

שיטפונות והצפות בגרמניה (צילום: REUTERS/Wolfgang Rattay)
שיטפונות והצפות בגרמניה (צילום: REUTERS/Wolfgang Rattay)

שריפות הענק בקולורדו (צילום: רויטרס)
שריפות הענק בקולורדו (צילום: רויטרס)

בנוסף, צוין כי השיטפונות שאירעו בגרמניה ובלגיה בקיץ, והביאו למותם של יותר מ-230 בני אדם, עלולות לשוב בתכיפות גבוהה יותר. נטען כי ככל שימשכו שינויי האקלים, כך יעלה הסיכוי להתרחשויות של שיטפונות עתידיים מסוג זה עד פי תשעה. "עם האקלים המשתנה, הטמפרטורות מתחממות יותר ויותר באזור הים התיכון, כך שזה לא בלתי נמנע להגיע לטמפרטורות גבוהות עוד יותר", הזהיר מדען בכיר שהוביל וערך את הדוח. 

בתוך כך, גם דוח של מנהל האוקיינוס ​​והאטמוספירה הלאומי בארצות הברית, מצא כי הקיץ האחרון במדינה היה החם ביותר מתחילת המדידות, דבר שגרם לפריצתן של שריפות מרובות. גם בקנדה השכנה סבלו משינויי מזג האוויר, ובמדינה הצפונית נרשמה הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי פעם של 49.6 מעלות צלזיוס. בכל אמריקה הצפונית מאות בני אדם מתו בגלי החום והשריפות בקיץ האחרון.