מושל פלורידה רון דה־סנטיס חתם על חוק חדש המבטל את המעמד המיוחד של חברת וולט דיסני, שאפשר לה לנהל את השטחים שסביב פארקי השעשועים שלה במדינה במשך 55 שנה. זאת לאחר שענקית הבידור מתחה ביקורת על החוק החדש של הרפובליקנים במדינה, האוסר ללמד על נטייה מינית בבתי הספר.

רובע רידי קריק הוקם דרומית־מערבית לאורלנדו במאי 1967 כדי להעניק לחברת וולט דיסני את השליטה המלאה על שטחי הפארקים וסביבתם. במסגרת החוק, וולט דיסני נשאה באחריות לספק שירותים עירוניים, כדוגמת בניית כבישים, כיבוי אש ושיטור, ואף זכתה לפטור מבירוקרטיה ומתשלום מסים על שירותים לטובת הציבור. הרי פעילותה משכה כ־50 מיליון מבקרים בשנה, שהכניסו יותר מ־5 מיליארד דולר לכלכלת פלורידה.

עם זאת, המצב השתנה בחודש שעבר, אחרי שנכנס לתוקפו החוק המכונה על ידי מתנגדיו והתקשורת "אל תגידו 'הומו'" שקידמו הרפובליקנים. החוק נועד להגביל לימודים ושיחות הקשורים לנטייה מינית ולזהות מגדרית בגני הילדים בבתי הספר. אז בוולט דיסני הצטרפו לגינויים נגד החוק והודיעו כי יילחמו לביטולו וכי לא יתרמו יותר לקמפיינים פוליטיים, לאחר שבמשך שנים סייעו לרפובליקנים.

בשל כך, דה־סנטיס יצא נגד וולט דיסני והכריז בשבוע שעבר שהוא יפעל לביטול מעמדה המיוחד. הרפובליקנים בבתי המחוקקים של פלורידה אישרו את הצעת החוק בתוך יומיים, וביום שישי בערב חתם המושל על החוק, כך שהמעמד המיוחד של וולט דיסני יסתיים ב־1 ביוני 2023.
עם זאת, הרפובליקנים הודו כי עדיין לא ברור כיצד ישפיע המהלך על הכלכלה המקומית, כאשר הדמוקרטים הזהירו שהתושבים עלולים לשלם מסים גבוהים יותר בעקבות ביטול ההטבות לוולט דיסני.