המלחמה באדמת אוקראינה: שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל בדורסקי, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM וסיפר על המתרחש במדינה במזרח אירופה. "אנחנו כבר בחודש השני של המלחמה וכרגע אין סימנים שהיא הולכת להיגמר בקרוב, המתקפות בעיקר במזרח ובדרום המדינה נמשכות".

"קשה לדעת כיצד ובעיקר מתי תסתיים המלחמה הזאת. אנחנו נמשיך לסייע לאוקראינה, בעיקר בתחום הבריאות ובתחומים הומניטריים אחרים", הוסיף. 

בהמשך דבריו, התייחס לכך שבית החולים הישראלי במקום צפוי להיסגר בסוף השבוע, ואמר כי "יש עוד הרבה פרויקטים והרבה דברים שאנחנו מביאים לאוקראינים. שמעתם על ההחלטה להעביר לאוקראינה אפודים וקסדות, ויש גם סיוע הומניטרי נוסף - מזון, תרופות, אנחנו בימים הקרובים נעביר את הסיוע הזה לרשויות האוקראיניות". 

על נתוני העלייה לארץ, הבהיר כי "אנחנו ראינו בהתחלה קצב יחסית גבוה של עלייה וראינו אלפי יהודים שעזבו את אוקראינה. חלקם החליטו להגיע לישראל, חלק אחר החליט להגיע או למדינות אירופה אחרות או להישאר באוקראינה".

"צריך להזכיר שלא כל היהודים יכולים לעזוב את אוקראינה, בעיקר הגברים בגילי 18 עד 60 לא יכולים לעזוב, הם נמצאים בגיל גיוס, וחלק מהמשפחות גם מעדיפות להישאר בגלל אותה סיבה, לכן כרגע אנחנו לא עדים לביקוש מאוד גבוה לעלייה. העלייה כמובן נמשכת, אבל קשה לדעת מה יהיה בהמשך. זרם הפליטים מאוקראינה כרגע פחת, אבל המצב הזה יכול להשתנות, הכול תלוי במה שיקרה בשטח", הסביר. 

כשנשאל על עבודת השגרירות במציאות החדשה, השיב: "אנחנו כרגע נמצאים בפולין, לא רחוק מהגבול עם אוקראינה, אין לנו אפשרות מבחינה ביטחונית להיכנס לשטח אוקראינה מעבר לבית החולים, ששם אנחנו נמצאים מדי פעם. אני מאוד מקווה שנוכל לחזור, זאת השאיפה שלנו, לחזור לקייב. יש כמה שגרירויות מערביות שהחליטו כבר לחזור. אנחנו עושים הערכת מצב כל הזמן, כרגע אנחנו עדיין לא חוזרים, מקווה שזה יקרה בקרוב".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM