משרד האוצר האמריקאי החליט שלא להטיל סנקציות אישיות על אלינה קבייבה, שנחשבת לבת הזוג של ולדימיר פוטין, על אף החשד שהיא מסייעת להסתיר את ההון של הנשיא הרוסי, וזאת מחשש שהתגובה של פוטין תסלים את המתיחות בין המדינות - כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

על פי גורמים עלומים בממשל האמריקאי, שמה של קבייבה הופיעה ברשימות הסנקציות שגובשו במשרד האוצר שבועות האחרונים על המעגל הקרוב לקרמלין, בהם שתי בנותיו של הנשיא, בניסיון ללחוץ על פוטין להפסיק את המלחמה באוקראינה ולסגת מהמדינה. אולם ברגע האחרון החליטו במועצה לביטחון לאומי שלא להכניס אותה לרשימה הסופית מחשש "שזו תהיה מכה אישית עבור פוטין שעלולה להסלים את המתיחויות בין ארה"ב לבין רוסיה".

לפי הדיווח, עדיין קיימת אפשרות שקבייבה תהיה בסופו של דבר יעד לסנקציות אישיות, כולל הקפאת נכסים בארה"ב, איסור קשרים עסקיים עם אישים ומוסדות אמריקאיים ואיסור כניסה לארה"ב. "הכנו סנקציות על מספר אישים שעדיין לא הוכנסו לרשימה, ואנחנו ממשיכים לחשוב מתי להטיל את הסנקציות האלה כדי להשיג את ההשפעה המקסימלית", אמר אחד מגורמי הממשל.

שמה של קבייבה (38), לשעבר מתעמלת אמנותית זוכת מדליית זהב אולימפית ודוגמנית שער עבור מגזין ווג הרוסי, נקשר במשך שנים לפוטין (69), עוד בעת שהיה נשוי ללודמילה, רעייתו ואם שתי בנותיו, ממנה התגרש לפני תשע שנים. פוטין מעולם לא הודה בקשר ובקרמלין הכחישו שיש ביניהם יחסים אישיים, אולם בארה"ב מעריכים כי היא בת הזוג שלו וכי יש להם ארבעה ילדים משותפים.

ביום שבת, סיפקה קבייבה הופעה פומבית נדירה כאשר הגיעה לאירוע צדקה של התעמלות אמנותית שנקרא על שמה, וזאת אחרי שנטען כי היא נמצאת בשווייץ או בבונקר בסיביר. מגזיני לייף סטייל ברוסיה וגולשים ברשתות ציינו כי פניה של קבייבה השתנו מאז הופעותיה האחרונות וכי ההערכה שהיא עברה ניתוח פלסטי.

קבייבה הצטלמה ליד שלטים עם האות "Z", שהפכה לסמל המזוהה עם המלחמה באוקראינה, ואמרה כי "לכל משפחה יש סיפור שקשור למלחמה, ואנחנו חייבים להעביר את הסיפורים האלה לדורות הבאים. רק ננצח מזה".