בעוד הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת ללא הסכם שלום משמעותי באופק, ארה"ב ובעלות בריתה החלו לשדר מטרה חדשה וארוכת טווח למלחמה: להביס את רוסיה בצורה כה נרחצת בשדה הקרב, כך שהיא תירתע מלצאת להתקפה כזו פעם נוספת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

את המסר העביר אתמול שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין לאחר ביקור בעיר הבירה קייב, שהצהיר כי מדינתו: "רוצה לראות את רוסיה נחלשת, עד כדי כך שהיא לא תוכל לעשות את הדברים שנעשו כאן פעם נוספת".

דובר המועצה לביטחון לאומי אמר שההערות של אוסטין עולות בקנה אחד עם מטרותיה של ארה"ב במשך חודשים - כלומר, "להפוך את הפלישה הזו לכישלון אסטרטגי עבור רוסיה".

"אנחנו רוצים שאוקראינה תנצח", הוסיף הדובר. "אחת המטרות שלנו הייתה להגביל את יכולתה של רוסיה לעשות דבר כזה שוב, כפי שאמר השר אוסטין. זו הסיבה שאנחנו מחמשים את האוקראינים בנשק וציוד כדי להגן על עצמם מפני התקפות רוסיות, וזו הסיבה שאנחנו משתמשים בסנקציות שמכוונות ישירות לתעשיה הביטחונית של רוסיה כדי לחתוך את כוחה הכלכלי והצבאי של מוסקבה".

כוחות רוסים באוקראינה (צילום: REUTERS/Chingis Kondarov)
כוחות רוסים באוקראינה (צילום: REUTERS/Chingis Kondarov)

לצד זאת, פקידים אמריקאים נרתעו בעבר מלהצהיר בצורה ברורה שמטרתה של ארה"ב היא לראות את רוסיה נכשלת, ומסורסת מבחינה צבאית בטווח הארוך. דיפלומט בריטי אמר לרשת CNN כי השינוי באסטרטגיית המערב התרחש במהלך השבועות האחרונים, והוא משקף את האמונה כי מטרותיו של פוטין באוקראינה לא יסתיימו אם יצליח לכבוש חלק ניכר ממנה, כפי שקרה לאחר סיפוח קרים ב-2014. 

"גם אם הם יגיעו להסכמות במשא ומתן שרוסיה תקבל את הדונבאס, זה לא יעצור את פוטין. לכן מה שצריך להשיג כעת בשדה הקרב זה ניצחון לטווח ארוך יותר".

מריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
מריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )

כעת, ישנה הבנה גוברת בקרב פקידים אמריקאים ומערביים, במיוחד לאחר הטבח של הרוסים באזרחים בעיירה בוצ'ה שבאוקראינה, שרוסיה צריכה להיפגע כל כך מבחינה כלכלית ובשדה הקרב עד שתוקפנותה תעצר סופית, אמרו גורמים אמריקאים ל-CNN.

גורמים רשמיים בממשל ביידן הביעו אופטימיות וציינו כי מדובר במטרה ברמת השגה, הם הוסיפו כי התמיכה הצבאית באוקראינה עלולה לגרום למכות משמעותית לרוסיה שיפגעו ביכולותיה הצבאיות ארוכות הטווח, ויועילו אסטרטגית לארה"ב.