חשש מחזית נוספת: נשיאת מולדובה מאיה סנדו כינסה היום (שלישי) את מועצת הביטחון בעקבות שורה של תקריות בטרנסניסטריה – חבל בדלני ופרו-רוסי, וכן בשל האזהרה של מוסקבה שהאזור הנתמך על ידי רוסיה עלול להיגרר למלחמה באוקראינה.

טרנסניסטריה, הגובלת במערב אוקראינה, נשלטת על ידי בדלנים פרו-רוסים ומארחת לצמיתות 1,500 חיילים רוסים וכן מחסן נשק גדול. בתוך כך, מוסקבה מסרה היום כי היא תרצה להימנע מתרחיש שבו תצטרך להתערב במצב בחבל הבדלני. 

בשבוע שעבר אמר מפקד רוסי בכיר שמטרת המתקפה החדשה של רוסיה היא להשתלט על דרום אוקראינה ולהשיג גישה לטרנסניסטריה, מה שיצר דאגה שהמדינה הקטנה במזרח אירופה עלולה להפוך לנקודת הבזק חדשה במתיחות הגוברת בין מוסקבה למערב.

הבוקר, הרשויות המקומיות מסרו כי שתי אנטנות ששידרו תחנות רדיו רוסיות הותקפו, כאשר מדובר בתקרית האלימות השנייה שדווחה במקום תוך כמה ימים. זאת, לאחר שתוקפים אלמונים הפגיזו ביום שני את משרד הביטחון הממלכתי של האזור בטירפול עם משגר רימונים. בהתייחסות לפיצוץ הראשון במשרד הביטחון, ממשלת מולדובה אמרה כי התקרית נועדה "ליצור תירוצים למאמץ הביטחוני".

בתוך כך, גורמים רשמיים בטרנסניסטריה הכריזו היום על מספר אמצעי אבטחה חדשים, והעלו עוד יותר את החששות לגבי הסלמה אפשרית בחבל הבדלני. צעדים אלו כללו התקנת מחסומים צבאיים בכניסות לערי האזור וביטול מצעד יום הניצחון השנתי ב-9 במאי.