המלחמה באוקראינה: דובר הפנטגון העריך היום (שלישי) כי בעקבות המלחמה, רוסיה נחלשה משמעותית מבחינה צבאית. "היא מדינה חלשה יותר ומבודדת",אמר והוסיף "אנחנו רוצים שרוסיה לא תוכל לאיים שוב על שכנותיה בעתיד, הכלכלה שלה הרוסה. הצבא הולך ומתרוקן, הם ספגו אבדות בפלישה הזו לאוקראינה". 

במקביל לכך, שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, אמר לאחר ביקורו בקייב כי ארה"ב "רוצה לראות את רוסיה נחלשת עד לנקודה שבה היא לא יכולה יותר לעשות את הדברים שעשתה באוקראינה". שר ההגנה אמר גם כי ארה"ב מאמינה שאוקראינה יכולה לנצח במלחמה. רוסיה כבר איבדה הרבה מהיכולת הצבאית שלה ומספר רב של חיילים".

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית הוסיף ואמר: "אנחנו רוצים שאוקראינה תנצח. אחת המטרות שלנו היא להגביל את יכולתה של רוסיה לעשות זאת שוב, כפי שאמר השר אוסטין. זו הסיבה שאנו מחמשים את אוקראינה בנשק וציוד - כדי להתגונן מפני התקפות רוסיות, וזו הסיבה שאנו משתמשים בסנקציות המכוונות לתעשייה הביטחונית של רוסיה - כדי לערער את הכוח הכלכלי והצבאי של רוסיה לאיים ולתקוף את השכנים".

כוחות רוסים במריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות רוסים במריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)


חרף הצהרות אלה, בכירים בבית הלבן לא ששים להכריז בגלוי שהמטרה של ארה"ב היא לראות את רוסיה נכשלת ומנוטרלת מבחינה צבאית בטווח הארוך, במקום זאת הם הביעו אופטימיות זהירה שיושג הסכם במשא ומתן. "גורמים רשמיים בארה"ב ובמערב מבינים כעת יותר ויותר, במיוחד לאחר הטבח באזרחים בבוצ'ה, רוסיה חייבת להיפגע משמעותית בצורה צבאית וכלכלית, עד עצירת התוקפנות אחת ולתמיד" מסרו גורמים בבית הלבן".

במקביל לכך, חשש באירופה מחזית נוספת לאחר שמוקדם יותר היום נשיאת מולדובה מאיה סנדו כינסה את מועצת הביטחון בעקבות שורה של תקריות בטרנסניסטריה – חבל בדלני ופרו-רוסי, וכן בשל האזהרה של מוסקבה שהאזור הנתמך על ידי רוסיה עלול להיגרר למלחמה.

בשבוע שעבר אמר מפקד רוסי בכיר שמטרת המתקפה החדשה של רוסיה היא להשתלט על דרום אוקראינה ולהשיג גישה לטרנסניסטריה, מה שיצר דאגה שהמדינה הקטנה במזרח אירופה עלולה להפוך לנקודת הבזק חדשה במתיחות הגוברת בין מוסקבה למערב. באוקראינה.