נציבות הבריאות הלאומית של סין (NHC) הודיעה השבוע על אבחון ראשון מסוגו של שפעת העופות - בקרב בני אדם. זן השפעת, H3N8, התגלה בקרב ילד בן 4 שגדל במחוז הנאן. הילד, על פי הפרסום, נדבק בשלב מוקדם יותר של חודש אפריל החולף.

הילד, כך על פי ה-NHC, פיתח תסמינים של המחלה כבר ב-5 באפריל, לאחר שבא במגע עם תרנגולות ועורבים שגדלו בביתו. לאור מצבו, הוא אושפז במוסד רפואי מקומי. כמו כן, עובדי מערכת הבריאות באזורו ערכו בדיקות בקרב אנשים איתם בא החולה במגע, אך לא מצאו תיעוד לכך שאחרים נדבקו.

העגורים המתים באגמון החולה (צילום: פלאש 90,מורז ברום)
העגורים המתים באגמון החולה (צילום: פלאש 90,מורז ברום)

זן ה-H3N8 נפוץ במיוחד בקרב סוסים וכלבים, ואף נמצאו מקרים של כלבי ים שנדבקו בו, אך עד לאבחון הנוכחי, לא אותר אף אדם שנדבק בו. עם זאת, סגן ראש היחידה הווירולוגית במכון פסטר, אריק קלרסון, מסר לרויטרס כי "יש דאגה לסיכון של התפרצות. אנחנו צריכים להיות מודאגים למקרה שתתחיל הפצה של הווירוס".

רק בשנה שעברה הודיעו בסין על אבחון ראשון של זן אחר שפעת העופות בקרב בני אדם. עם זאת, על פי ה-NHC, אין לנגיף הנוכחי את היכולת להדביק בני אדם בצורה מהירה, לפחות על פי המחקרים שנערכו עד כה בנושא. בוועדה אף הדגישו כי בשלב זה, "הסיכון למגיפה בקנה מידה גדול הוא נמוך".