בצל המלחמה באוקראינה: משרד החוץ פרסם הערב (חמישי) אזהרת מסע לחבל טרנסניסטריה שבמולדובה, זאת בעקבות ההסלמה הביטחונית באזור. 

בפרסום נכתב כי "לאור התדרדרות המצב הביטחוני בחבל ולאור העובדה שהוגבלה היכולת של משרד החוץ לסייע לאזרחי ישראל השוהים שם, אנו קוראים לאזרחי ישראל לעזוב את החבל בהקדם האפשרי". עוד נכתב כי "משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לטרנסניסטריה בזמן הקרוב לבטל את נסיעתם בעת הזו".

ההודעה של משרד החוץ מגיעה בעוד החשש כי החבל הבדלני במזרח מולדובה יהיה היעד הבא של רוסיה, כחלק מהניסיון להשתלט על דרום אוקראינה. כאשר סדרת הפיצוצים שהחרידו ביום שני השבוע את טירספול, בירת החבל הבדלני טרנסניסטריה שבמזרח מולדובה, גרמה לאלפים להימלט מהאזור.

טרנסניסטריה, הגובלת במערב אוקראינה, נשלטת על ידי בדלנים פרו-רוסים ומארחת לצמיתות 1,500 חיילים רוסים וכן מחסן נשק גדול. בחבל הבדלני מתגוררים כ־5,000 יהודים מתוך אוכלוסייה של כחצי מיליון נפש, בעיקר בטירספול. קהילות יהודיות קיימות גם בערים בנדרי, דובסרי ובריבניצה.

בעקבות ההסלמה הביטחונית נציגי הקהילות היהודיות פנו לרב מענדי אקסלרוד, שליח חב"ד בקישינב, וביקשו ממנו להתפנות לקישינב. לדברי הרב אקסלרוד, "אנשים דואגים וביקשו שנפנה אותם למקום מבטחים, במטרה לעלות בהמשך לישראל. גם הסוכנות היהודית והג'וינט פועלים בערים הללו".

הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה: "החשש מפני התפתחות של אירוע צבאי בחבל טרנסניסטריה, הוא חשש ממשי ואנחנו נערכים לכל תרחיש. צריך להבין שהחבל הזה נמצא במוקד הויכוח הפוליטי הפנימי בתוך מולדובה וכל ניצוץ קטן עלול להפר שם את השלווה. כמות האש והציוד הצבאי של הצבא הרוסי שנמצא בחבל טרנסניסטריה, הוא בלתי נתפס והוא משתווה בסדר גודל של כמה ארמיות צבאיות".