המנהיג העליון של איראן,  עלי חמינאי, נשא היום (שישי) את נאומו לכבוד "יום ירושלים האיראני", שנחגג ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן. חמינאי שלח מסר מאיים לעבר ישראל ואמר: "כל עוד המשטר הציוני שולט בירושלים, עלינו לציין את היום הזה בכל ימות השנה".

בפתח דבריו, אמר חמינאי: "האומה הפלסטינית מראה בכל יום שהיא קמה ועומדת מול המאמץ המדכא של הכיבוש. בני הנוער הפלסטינים פועלים כמגן על פלסטין בפעילות ההקרבה העצמית שלהם והם מבשרים את העתיד לבוא". חמינאי הדגיש כי "הפעולות שלהם מסמנים משוואה חדשה בהווה ובעתיד. כיום ישנו כוח רצון בלתי מנוצח בפלסטין ובמערב אסיה שהחליף את 'הצבא הבלתי מנוצח' של הציונים".

טיל בליסטי איראני (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)
טיל בליסטי איראני (צילום: REUTERS/MORTEZA NIKOUBAZL)

"היום, התומכת הגדולה ביותר של המשטר הגוזל, ארה"ב, ספגה תבוסות קשות באפגניסטן, במדיניות הלחץ המקסימלי נגד איראן, בניסיון לשלוט בכלכלה העולמית ובניהול הפנים שלה בקרע העמוק בתוך הממסד האמריקאני. המשטרה ציוני מתפלש בשלל בעיות פוליטיות וצבאיות. הקצב והפושע לשעבר שעמד בראש המשטר הזה, נזרק לפח האשפה של ההיסטוריה ובכל שעה מחכים יורשיו הנוכחיים לתפוס את הלהב החד", הוסיף.

בהמשך, התייחס חמינאי לעימותים שהתרחשו בשבועות האחרונים בג'נין ואמר: "הפעילות מהעיר עוררה את זעמו של המשטרה הציוני עד כדי טירוף. זאת, בעוד שלפני 20 שנה, הרג המשטר הגוזל 200 איש במחנה הפליטים בג'נין, בתגובה לכמה מותם של ציונים בנהריה". עוד אמר חמיניאי כי "סקרים מראים שכמעט 70% מהפלסטינים של 48' ו-67' תומכים לבצע מתקפות על המשטר הציוני. זה מסמל את המוכנות המוחלטת של הפלסטינים להתעמת עם המשטר הציוני".

פעילות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

"המכלים הג'יהאדיים של הפלסטינים בחלקים הצפוניים והדרומיים של פלסטין, ההפגנות המסיביות בירדן ובמזרח ירושלים, ההגנה האמיצה על מסגד אל-אקצא על ידי צעירים פלסטינים והתמרונים הצבאיים בעזה, מראים שכל פלסטין הפכה לזירה של התנגדות". בסיום אמר כי "התקריות בשנים האחרונות מבטלות את כל תוכניות הפשרה עם המשטר הציוני, מכיוון ששום תוכנית אינה ניתנת ליישום, כמו למשל הסכמי אוסלו".

בתוך כך, מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, התייחס לעימותים שמתרחשים בשבועות האחרונים בהר הבית, ואיים היום על ישראל. סלאמי אמר כי "הציונים יצרו תנאים להשמדתם עם מעשיהם המרושעים. אנו קוראים שיפסיקו. תגובתנו תהיה כואבת".

כמו כן, הגנרל איסמעיל קאני טען שהיה מבצע של מל"טים איראניים מעל ישראל ואמר כי "שני המל"טים שביצעו את המשימה הובילו לכך שהישות הציונית שלחה 41 מטוסים ליירט את המל"טים". הטלוויזיה הממלכתית באיראן טענה כי מיליוני איראנים הצטרפו לעצרות לציון יום קודס, בצעדות מאורגנות ברחבי המדינה. בצעדה נראה דגל ישראל מועלה באש וקבוצות של אנשים ברחבי המדינה צועקים "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

משמרות המהפכה  (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה (צילום: רויטרס)

סלאמי התייחס לאירועים האחרונים בבירה, בהם העימותים בהר הבית, כאשר עם סיום תפילת הפג׳אר היום החלו מאות מפרי סדר ופורעי חוק, בידויי אבנים וירי זיקוקין. אחת האבנים אף ככל הנראה הגיעה לרחבת הכותל המערבי. על פי הסהר האדום, 12 מתפללים נפצעו במהלך העימותים עם המשטרה.

כזכור, זהו איום נוסף על ישראל מצד איראן בשבועיים האחרונים, כאשר הנשיא איברהים ראיסי, אמר כי צבא איראן "יפגע בליבה של ישראל - אם היא תעשה כל צעד נגד ארצו". בנוסף גם מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, טען כי "איראן תתעמת עם ישראל בכל מקום שהיא תרגיש צורך". כמו כן, קאאני הבטיח לתמוך בכל ארגון שילחם בישראל והוסיף כי "הרס המשטר הזה הולך ותופס תאוצה".