המלחמה באוקראינה: "המשך החימוש של אוקראינה על ידי ארה"ב ומדינות המערב, עשוי להפוך את המלחמה לעימות גרעיני", כך הזהיר אמש (שישי) שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בריאיון לרשת אל-ערבייה. עוד אמר לברוב כי "אוקראינה עשתה טעות כשסירבה להיות מעצמה גרעינית. כולנו צריכים להתעקש על כך שלעולם לא תוכל להיות מלחמה גרעינית".

דבריו של לברוב מגיעים במקביל לדיווח בפולין ולפיו ורשה העבירה יותר מ-200 טנקי T-72 לאוקראינה במהלך השבועות האחרונים. עד כה, פולין סיפקה לאוקראינה ציוד צבאי בשווי 1.6 מיליארד דולר, כך לפי ראש הממשלה הפולני. 

במהלך הריאיון, התייחס לברוב גם לסנקציות שהוטלו על מדינתו ואמר כי "הסנקציות איתנו כבר עשרות שנים, מעולם לא חיינו יום בהיסטוריה של ברית המועצות או של הפדרציה הרוסית ללא סנקציות. הם לא יודעים איך להתמודד עם רוסיה. המערב לא מאוד חכם ולא יודע היסטוריה. המערב וארה"ב חשבו שרוסיה נעלמה לאחר נפילת ברית המועצות".

"המערב תמך באופן עיוור בקייב נגד רוסיה. זו הייתה ועודנה המטרה של ידידינו המערביים. איננו יכולים לסמוך על המערב בשום דבר. אולם, אם המערב יודה בטעות אז יש סיכוי לחידוש מסוים של היחסים בהמשך הדרך.  רוסיה פועלת לשמור על עצמה בסקטורים מסוימים כדי להגן עליה ועל כלכלתה". 

בהתייחסו למטרות של רוסיה במלחמה, טען לברוב כי הוא "נועד להגן על דונייצק ולוהנסק ולוודא ששום איום לא ייצא מהשטח האוקראיני. בנוסף זה תגובה לצעדים של נאט"ו באוקראינה. הם קיבלו נשק התקפי, כולל כזה שיכול להגיע לשטח הרוסי, בסיסים צבאיים נבנו, כולל בים אזוב, ועשרות רבות של תרגילים צבאיים, רבים מהם בשטח אוקראינה, נערכו בחסות נאט"ו. רוב התרגילים הם נגד האינטרסים של הפדרציה הרוסית, ולכן מטרת הפעולה הזו היא לוודא שהתוכניות הללו לא יתממשו".

במקביל לכך, הלחימה במזרח אוקראינה נמשכה גם הלילה. בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר כי רוסיה התקדמה בצורה "איטית ולא אחידה" ב-24 השעות האחרונות, כאשר הם הולכים ומתקרבים לערים סלובאנסק וברניבקה במזרח. בנוסף, הצבא האוקראיני טען כי במהלך הלילה הופגז קו רכבת וקו אספקה לחיילים הנמצאים בחזית