תמונות לוויין שצולמו על ידי Maxar Technologies מעידות על כך שמרבית המבנים שהשתרעו על מפעל הפלדה אזובסטל שבמריופול, הושמד, כך דווח היום (שבת) ברשת CNN.

על פי התמונות, נראה הרס רב באזור המזרחי. רשת CNN דיווחה לאחרונה כי כוחות אוקראינים ומאות תושבים שנותרו בעיר, מצאו מקלט בין מרתפי מפעל הפלדה, אך מהתמונות לא ברור האם התקיפות מצד רוסיה הרסו את האזור. סביטוסלב פלאמר, מפקד הכוח במפעל, אמר כי התקיפות הוחרפו בימים האחרונים ולוו בארטילריה ותקיפות אוויריות. 

לפני כשבוע הצהיר שר ההגנה הרוסי בפני הנשיא ולדימיר פוטין, כי עיר הנמל מריופול נכבשה במלואה על ידי רוסיה וכ-1,500 חיילים אוקראינים נכנעו. עוד אמר שר ההגנה כי פונו יותר מ-142 אלף אזרחים מהעיר. הנשיא פוטין בירך את הצלחת המבצע על כבישת העיר. צעד זה של רוסיה מגיע לאחר אזהרת שירות המודיעין הבריטי, שטען כי רוסיה תנסה לרשום הישגים משמעותיים במלחמה לקראת חגיגות יום הניצחון על הנאצים, ב-9 במאי, וכי הדבר עלול להשפיע על התנהלותה הצבאית.

אלא שבניגוד לעמדת הרוסים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, טען כי אין די ראיות לכך שהעיר אכן נכבשה. באותה הזדמנות הודיע הנשיא כי יישלח סיוע נוסף לאוקראינה, בשווי של כ-1.3 מיליארד דולרים שיכלול תחמושת וסיוע כספי.