נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הגיב היום (שלישי) על פרסום הטיוטה לכאורה של החלטת הרוב בבית המשפט העליון שצפויה לבטל את פסיקת 'רו נגד וייד' בנושא ההפלות. "אני מאמין שזכותה של אישה לבחור היא בסיסית", הבהיר הנשיא הקתולי. "רו היה החוק השולט במשך כמעט 50 שנה והגינות בסיסית ויציבות החוק דורשים שהוא לא יבוטל". בתוך כך, הנשיא הורה לפתוח בחקירה על מנת לבדוק את מקור ההדלפה.

ביידן גם מסמן את נושא ההפלות כסוגיה מרכזית בבחירות האמצע בנובמבר הקרוב, אם אכן הפסיקה תבוטל. "המצביעים יצטרכו לבחור נציגים שתומכים בזכות להפלות (pro choice)", אמר. "ברמה הפדרלית, נצטרך עוד סנאטורים שתומכים בזכות להפלות ורוב בבית הנבחרים כדי לאמץ חקיקה שתכניס את רו לספר החוקים".

הנשיא הוסיף כי "אם ההחלטה תתקיים, זו תהיה החלטה רדיקלית. זה הרבה מערב לדאגה אם יש או אין זכות בחירה, זה הולך כנגד הזכויות הבסיסיות ביותר". במקביל, הנשיא האמריקאי הדגיש כי הוא לא מוכן להחליט כעת האם יש לבטל את הפיליבסטר על מנת להגדיר מחדש את החוק.

כאמור, שופטי בית המשפט העליון הסכימו על ביטול הפסיקה התקדימית משנת 1973, "רו נגד ווייד", הקובעת כי כל חוק האוסר הפלה מלאכותית - סותר את חוקת ארה"ב, כך על פי טיוטה ראשונית של דעת הרוב, שנחשפה היום באתר פוליטיקו. הטיוטה חתומה בידי השופט סמואל אליטו.