המלחמה במזרח אירופה: עיתון פורבס האמריקאי דיווח היום (שלישי) כי האפיפיור פרנציסקוס רצה להיפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בראיון המיוחד שערך, גינה האפיפיור את הנשיא הרוסי והשווה את ההפצצות של הצבא הרוסי באוקראינה לרצח העם ברואנדה שאירע בשנת 1994. 

בתוך כך, הוותיקן הודיע לעיתון האיטלקי Corriere della Sera על רצונו של האפיפיור לערוך את הפגישה, אך טרם שמע את תגובתה של רוסיה. עוד נמסר, כי האפיפיור כינה את המתקפות של הצבא הרוסי באוקראינה כ"אכזריות". זו הפעם הראשונה שהאפיפיור פונה בשמו לפוטין, מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה. זאת, על רקע רצונו של פרנציסקוס לשמוע על נייטרליות בתוך הסכסוך. 

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

עם זאת, האפיפיור הדגיש כי "אני חושש שפוטין לא יכול ולא רוצה לקיים את הפגיהש בזמן הזה. אבל איך אפשר שלא להפסיק את האכזריות הזו? לפני 25 שנים ראינו את אותם הדברים ברואנדה". במקביל, סוכנות הידיעות הרוסית הממשלתית TASS פרסמה מאמר המסקר את דבריו של האפיפיור, תוך התמקדות בכוונותיו המוצהרות לנסוע למוסקבה ולא לקייב, כדרך לכאורה לרמוז שהאפיפיור מצדד ברוסיה, למרות דבריו הקשים. יחד עם זאת, מאמרה של סוכנות הידיעות לא כללה את הערות השליליות על הנשיא הרוסי.

כזכור, האפיפיור ספג בחודש שעבר, תגובות חריפות בעקבות התוכניות לכלול מפגש משותף של משפחות רוסיות ואוקראיניות כחלק מחגיגת "יום השישי הטוב" ברומא, על מנת לאותת לאחדות. המפגש בוטל מאוחר יותר, מאחר שאנשי דת אוקראינים אמרו כי התפילה "ממעיטה את תפקידה התוקפני של רוסיה במלחמה".