החרפה ביחסים בין רוסיה לישראל: ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח היום (רביעי) כי משלחת של בכירי חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק הגיעה למוסקבה על מנת להיפגש עם נציגים של משרד החוץ הרוסי. עוד נמסר כי המשלחת תפגוש את סגן השר, מיכאיל בוגדנוב, ואת נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית, רמזן קדירוב. המשלחת של ארגון הטרור הגיע לרוסיה בהזמנת משרד החוץ במדינה, וזאת, על רקע המשבר ביחסים עם ישראל, לאחר דבריו של שר החוץ, סרגיי לברוב.

ראש לשכת היחסים הבינלאומיים של ארגון חמאס, מסר לערוץ "אל-מיאדין" כי המשלחת כוללת מנהיגים רמי דרג בארגון, כמו פתחי חמאד וחוסאם בדראן, ששימש בעבר כמפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון. הפגישה תעסוק "בתוקפנות של ישראל על האתרים הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים", על התמיכה הרוסית בפלסטינים ועל היחסים בין חמאס לרוסיה. כמו כן, הערוץ הלבנוני דיווח כי לא נשללת האפשרות שהמשלחת תיפגש גם עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אם לוח הזמנים יאפשר זאת.

כזכור, בימים האחרונים נרשמה החרפה ביחסים בין ישראל לרוסיה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב תקף ביום ראשון האחרון את אוקראינה ואת נשיאה ולודומיר זלנסקי וטען כי "העובדה שהוא יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים במדינתו. אני מאמין כי גם לאדולף היטלר היה דם יהודי". לברוב הוסיף כי "זלנסקי יכול לקדם את שלום בין המדינות אם יפסיק לתת "לכוחותיו הנאציים, פקודות הגובלות בפשע".

כמו כן, דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה, טענה כי בלחימה באוקראינה "שכירי חרב ישראלים נלחמים כתף אל כתף עם חיילים מגדוד אזוב". בראיון לערוץ "רוסיה 24", הוסיפה זכארובה: "השר הרוסי הפנה את תשומת הלב לשנים רבות של התעלמות מהמצב, עם צמיחת האידיאולוגיה הניאו-נאצית בשטח אוקראינה על ידי מדינת ישראל . אנחנו רואים את זה, והפנינו את תשומת הלב של כל המדינות, כולל ישראל, לבעיה הזו".