כלי תקשורת במצרים דיווחו היום (שבת) כי עשרה חיילים וקצין, נהרגו בחילופי אש עם גורמים אסלאמיסטיים שניסו לבצע פיגוע ממזרח לתעלת סואץ. 

בתוך כך, הדובר הרשמי של הצבא המצרי הודיע היום כי "כוחות הצבא הצליחו לסכל פיגוע טרור בתחנת שאיבת מים". עוד מסר כי "קבוצה של גורמים אסלאמיסטיים קיצוניים תקפה את נקודת הרמת המים ממזרח תעלה, ואנשי הביטחון שהיו במקום, התעמתו איתם והחלו חילופי אש שהביאו למותו של קצין מצרי, עשרה חיילים ופציעתם של חמישה נוספים".

כזכור, בחודש אפריל האחרון, משרד החוץ פרסם אזהרה לישראלים אשר מתכוונים לצאת לסיני. במשרד ציינו כי על הישראלים אשר ייכנסו לשטח סיני יש חשיבות להכיר את המלצות המטה ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי לפני היציאה משטח מדינת ישראל.  עוד הזהירו במשרד מפני הסתבכות של ישראלים עם הרשויות המצריות בסיני וחידדו את הבקשה להכיר היטב את חוקי המקום טרם הכניסה לשם. 

"לאור העלייה הצפויה במעבר תיירים ישראלים לסיני בחופשת הפסח, ולאור עליה בתקופה האחרונה במספר המקרים בהם ישראלים נקלעים למצבי מצוקה מול הרשויות בסיני בשל חוסר הקפדה על חוקי המקום, באחריות האזרח היוצא לחצי האי סיני להקפיד להישמע להנחיות רשויות החוק ולנהוג בכבוד בהתנהלות מול הציבור והרשויות במקום", הודגש בהועדת המשרד.