משרד ההגנה של רוסיה הודיע הערב (שבת) כי המבצע לפינוי האזרחים ממפעל הפלדה אזובסטל בעיר מריופול שבאוקראינה הסתיים. סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק, הודיעה כי האזרחים אכן חולצו. מנגד, קציני צבא אוקראינה אמרו כי הכוחות הרוסיים ממשיכים לחסום את הכוחות האוקראינים בתוך המפעל וכי הם השתמשו בארטילריה ובאש טנקים.

בפרסום מקוון אמרה רוסיה כי במהלך המבצע חולצו 51, מאז שהתחיל ביום חמישי. עוד נסמר כי אדם אחד חולץ מתוך המפעל היום. המחולצים כוללים 18 גברים, 22 נשים ו-11 ילדים.

בתוך כך, ראש ה-CIA, ביל ברנס, הזהיר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "משקיע הרבה בשלב השני של מלחמתו באוקראינה ומאמין שהכפלה של הסכסוך הצבאי הוא עדיין הדרך הטובה ביותר שלו לפרוץ קדימה, וכי הוא לא יכול להרשות לעצמו להפסיד". 

כזכור, ביום ראשון התריע ראש עיריית מריופול ודים בויצ'נקו כי הלכודים במפעל אזובסטל "נמצאים על קו הגבול שבין חיים ומוות", כאשר צילומי לוויין חדשים הראו כי כמעט כל המבנים במפעל שבו מתבצרים אחרוני הלוחמים האוקראינים בעיר נהרסו בהפצצות הרוסיות.

בימים האחרונים דיווחו האוקראינים על תקיפות אוויריות כבדות של חיל האוויר הרוסי באמצעות מפציצים כבדים על המתחם, כולל על בית החולים שבו מטופלים מאות פצועים. בצילומים של חברת מקסאר, שפורסמו אתמול, נראו חורים גדולים בגגות המבנים, שחלקם נהרסו לחלוטין, וגם רבים מהמבנים ממזרח למפעל הושמדו.