ד"ר סינתיה רוזנצוויג, מדענית אקלים של נאס"א, היא זוכת פרס המזון העולמי לשנת 2022, על עבודתה החלוצית במודל השפעת שינויי האקלים על ייצור מזון ברחבי העולם. רוזנצוויג, אגרונומית, קלימטולוגית וחקלאית לשעבר מארה"ב, זכתה ביום חמישי בפרס הבינלאומי היוקרתי, שנחשב ל"פרס נובל למזון וחקלאות", אשר הוענק לה על ידי קרן המזון העולמית (World Food Prize Foundation).

זאת לאחר שהשקיעה ארבעה עשורים בטיפוח ההבנה שלנו לגבי ההשפעות הביו־פיזיקליות והחברתיות־כלכליות שיש לשינויי האקלים ולמערכות המזון זה על זה."אני נרגשת ומתכבדת לקבל את פרס המזון העולמי השנה, שכן מערכות המזון מתעוררות בחזית הפעולות לשינוי האקלים", אמרה רוזנצוויג בטקס שנערך על ידי משרד החוץ האמריקאי, על הפרס שחרת על דגלו "לפתח חידושים ולעורר השראה לפעולה להגברת האיכות, הכמות והזמינות של מזון לכולם".

"אי אפשר לרסן את שינויי האקלים ללא תשומת לב לפליטות של מערכת המזון, ולא ניתן לספק ביטחון תזונתי לכולם ללא עמידות בפני קיצוניות אקלימית גוברת", הוסיפה. רוזנצוויג, המתפקדת גם כמדענית מחקר בכירה במכון גודארד של נאס"א לחקר החלל וכמדענית מחקר בכיר בבית הספר לאקלים באוניברסיטת קולומביה, התמקדה במחקריה בשיפור מודלים והערכות כיצד שינויי האקלים ישפיעו על החקלאות ועל אספקת המזון בעתיד.

בנוסף היא עשתה שימוש בנתונים מלוויינים וממודלים של נאס"א כדי לחקור אזורים חקלאיים ברחבי העולם ולהבין כיצד ניתן להגן על ייצור המזון באקלים משתנה. השנה היא נבחרה לכלת הפרס בזכות המודל החדשני שלה, שסיפק בסיס למקבלי החלטות ביותר מ־90 מדינות ברחבי העולם ליצור אסטרטגיות לצמצום שינויי האקלים ולהתאים את מערכות המזון שלנו לכוכב הלכת המשתנה, דבר שסייע לקהילות ברחבי העולם להתמודד עם ההשלכות של האקלים המשתנה של כדור הארץ.