נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נזף בבכירים במטה לביטחון לאומי, בגין ההדלפות האחרונות לתקשורת, ביניהן אלו שדיווחו על שיתוף פעולה בין המודיעין האמריקאי לאוקראינים, כך דווח הלילה (בין שני לשלישי) ברשת NBC.

הוא הבהיר כי אלו "אינן מועילות" וכי עליהן להיפסק, כך על פי גורם המעורה בפרטים. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, התייחסה לכך בשיחה עם כתבים וציינה כי הנשיא אינו שבע רצון מההדלפות. עם זאת, היא סירבה לאשר כי השיחות בין הנשיא לצוותו אכן התקיימו, אך הוסיפה כי "ביידן רואה בכך אי דיוק כמו גם המעטה בערך תפקידם של האוקראינים ומנהיגותם".

דבריו הגיעו על רקע הפרסומים בשבוע שעבר, לפיהם ארצות הברית סיפקה לאוקראינים מידע ישיר אודות גנרלים רוסים, במטרה לסייע להם לחסלם. חלק מהמודיעין שהתקבל, כלל גם צפי לתנועות של יחידות רוסיות באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה. עם זאת, גורמים רשמיים סירבו לציין כמה חיילים גנרלים נהרגו כתוצאה מסיוע ארה"ב.

כמו כן, בשבוע שעבר, בכיר ביטחוני אמריקאי אמר לרשת NBC כי "ארה"ב העניקה לאוקראינה מידע מודיעיני שסייע לה להטביע את ספינת המלחמה מוסקבה".על פי הגורם, המתקפה על הספינה אירעה לאחר שכוחות אוקראינים שאלו את האמריקאים על ספינה ששטה בים השחור דרומית לאודסה, אותה ארה"ב זיהתה כ"מוסקבה". הכוחות האמריקאים עזרו לאשר את מיקומה, טרם האוקראינים תקפו אותה. 

לצד זאת, הודגש כי ארה"ב לא ידעה מראש שאוקראינה הולכת לתקוף את הספינה, ולא הייתה מעורבת בהחלטה לתקוף. המודיעין הימי משותף עם אוקראינה כדי לסייע לה להתגונן מפני תקיפות של ספינות רוסיות, הוסיפו גורמים רשמיים.