המתאם האירופי של שיחות הגרעין בווינה, אנריקה מורה, הגיע אתמול (שלישי) לסבב פגישות בטהרן בניסיון להציל את חידוש הסכם הגרעין. דובר משרד החוץ האיראני סעד חטיבזדה אמר כי בינתיים נקבעה למתאם האירופי פגישה רק עם סגן שר החוץ עלי באגרי, המשמש גם כראש צוות המו"מ לשיחות. אולם, מורה ביקש לפגוש גורמים נוספים במשרד החוץ ומחוצה לו.

לדבריו, הביקור מצביע על כיוון חיובי בשיחות, אך אין זה אומר שהוא מגיע עם מסר חדש, והמחלוקת אינה מתמצה בשאלת הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור בלבד. שר החוץ האירופי ז'וזף בורל אמר כי הוא מחפש "מוצא פשרה", שיאפשר הסרת חלק ממשמרות המהפכה מהרשימה.

בכיר איראני אמר לערוץ "אל־ג'זירה": "הסכמנו בעל פה על יותר מ־90% מסוגיות הגרעין, אבל זה לא הגיע לכדי הסכם בכתב". הבכיר, ששמו לא הוזכר בדיווח, ציין כי יש שש סוגיות שהן עיקר המחלוקת עם ארה"ב. בעניין אחר, חטיבזדה גם דחה בתדרוכו את סמכות מערכת המשפט השוודית לנהל משפט נגד חמיד נורי, אזרח איראני המואשם בביצוע רצח עם.

הוא הודה כי ההחלטה בנושא נורי קשורה להוצאתו להורג, שבה מאיימת איראן, של אחמדרזה ג'לאלי, החוקר האיראני־שוודי המוחזק באיראן באשמת ריגול למען ישראל, וכן למסירתם לשירותים הישראליים של פרטים על המדענים העוסקים בפיתוח תוכנית הגרעין האיראנית.

דובר מערכת המשפט האיראנית אמר כי לא תהיה החלפה בין "המרגל הישראלי" בעל האזרחות השוודית, שהוצאתו להורג נקבעה ל־21 במאי, לבין חמיד נורי, שעומד למשפט בשוודיה על פשעים נגד האנושות – כאשר הוציא להורג 5,000 שבויים במהלך מלחמת איראן־עיראק.