המועצה הפדרלית העליונה של איחוד האמירויות הערביות בחרה בשליט אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן לנשיא החדש של איחוד האמירויות, כך דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית. דבר המינוי מתפרסם כיממה לאחר מות אחיו, השייח' חליפה בן זאיד בגיל 73. בשנים האחרונות, מוחמד בן זאיד תואר לא פעם כשליט דה פקטו של איחוד האמירויות, זאת בשל המצב הרפואי הבעייתי של אחיו בשנים האחרונות.

כמו כן, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ימריא מחר להביע תנחומים בפני נשיא האמירויות הנכנס, שייח' מוחמד בן זאיד, משפחתו והעם האמירותי, על מות הנשיא. בביקורו, שיארך מספר שעות ולצד מנהיגים נוספים, יפגוש נשיא המדינה את נשיא האמירויות הנכנס, שייח' מוחמד בן זאיד, ויביע את תנחומיו בשם מדינת ישראל, על מות אחיו, שייח׳ ח׳ליפה בן זאיד, נשיא האמירויות.

פגישת נשיא המדינה יצחק הרצוג ויורש העצר של אבו דאבי שייח' מוחמד בן זאיד, ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום

כזכור, בהודעה שפורסמה אמש בסוכנות הידיעות הרשמית של האמירויות נכתב: "משרד הנשיאות מתאבל יחד עם תושבי איחוד האמירויות, האומה הערבית והאסלאמית והעולם כולו על מותו של מנהיג האומה והפטרון, הו מעלתו השייח' חליפה בן זאיד אאל נהיאן".

בתוך כך, משרד הנשיאות הודיע על אבל רשמי והורדת הדגלים לחצי התורן לתקופה של 40 יום, החל מיום שישי. כמו כן, העבודה תופסק גם במשרדים, במחלקות, במוסדות רשמיים ומקומיים ובמגזר הפרטי למשך שלושה ימים.