פינלנד תגיש בקשה להצטרף לברית נאט"ו, כך הודיע היום (ראשון) נשיא המדינה סאולי ניניסטה וראש הממשלה סאנה מרין במסיבת עיתונאים מיוחדת בארמון הנשיאות בהלסינקי. הפרלמנט הפיני צפוי לאשר את ההחלטה בימים הקרובים ולאחר מכן תוגש בקשת חברות רשמית. מפלגת השלטון בשוודיה צפויה להכריז על עמדתה בבקשת חברות המדינה בנאט"ו מאוחר יותר היום. 

בהצהרה שפרסמה מוקדם יותר השבוע פינלנד נכתב: "במהלך האביב, התקיים דיון חשוב על החברות האפשרית של פינלנד בנאט"ו. נדרש זמן לגיבוש עמדות מקומיות הן בפרלמנט והן בחברה כולה. נדרש זמן למגעים בינלאומיים הדוקים הן עם נאט"ו והן עם המדינות החברות בה, כמו גם עם שוודיה. רצינו לתת לדיון את הזמן שהוא צריך".

עוד נכתב: " חברות נאט"ו תחזק את ביטחונה של פינלנד. כחברה בנאט"ו, פינלנד תחזק את ברית ההגנה כולה. פינלנד חייבת להגיש בקשה לחברות בנאט"ו בדחיפות. אנו מקווים שהצעדים הלאומיים שעדיין נדרשים כדי להגיע לפתרון זה יינקטו במהירות בימים הקרובים.

כזכור, לאחר שפינלנד הכריזה על כוונתה להצטרף לברית מוקדם יותר השבוע,  דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, הגיב להודעה וציין כי הדבר "בהחלט" מהווה איום על רוסיה. לדבריו, "הרחבת הברית הצבאית לא תהפוך את אירופה, או את העולם יציבים יותר". עוד ציין במהלך שיחת ועידה עם עיתונאים, כי הצעדים של פינלנד הם "סיבה לחרטה" ו"סיבה לכפות תגובה סימטרית".

בהמשך, חברת החשמל הלאומית בפינלנד אישרה לרשת Sky News כי רוסיה ניתקה באופן רשמי את המדינה מחשמל רוסי.  ריימה פאיבינן, סגנית נשיא בכירה בפינגריד, אמרה כי הם "בטוחים שלא יהיו בעיות גדולות בנושא", זאת בהתחשב בסיוע האנרגטי שצפוי להגיע משוודיה. כאמור, החשמל המגיע מרוסיה מהווה כעשרה אחוזים מצריכת החשמל במדינה. 

במקביל, סגן שר החוץ הרוסי צוטט בסוכנות הידיעות RIA באומרו כי "התגובה להצטרפות פינלנד לברית נאט"ו תלויה באופן בו נאט"ו תתפרס בשטחן". לדבריו, במידה והברית הצבאית תפרוס כוחות גרעיניים קרוב יותר לגבולות רוסיה - מוסקבה תנקוט בצעדי תגובה נאותים. 

באזור הנורדי הרחב יותר, נורבגיה, דנמרק ושלוש המדינות הבלטיות כבר חברות בארגון, והצטרפות פינלנד ושוודיה צפויה ככל הנראה להכעיס גורמים במוסקבה, אשר כבר ציינו בעבר כי "הרחבת הארגון מהווה איום ישיר על ביטחון רוסיה". הם הזהירו את השתיים בעבר, ואף איימו כי לדבר עשויות להיות "השלכות פוליטיות וצבאיות חמורות".