המלחמה במזרח אירופה: המודיעין הבריטי דיווח הבוקר (שני) כי רוסיה יורה ללא הבחנה ארטילריה כבדה, כולל על מטרות אזרחיות, בשל יכולת מוגבלת לייצר "בנק מטרות" ובשל החשש להטיס כלי טיס מעבר לקו החזית. עוד צויין כי בשבועות הקרובים צפויה רוסיה להמשיך את הירי המסיבי כדי לסייע להתקדמות כוחותיה בדונבאס.

בתוך כך, הכוחות האוקראינים סיימו את משימתם בעיר הנצורה מריופול, כך הודיע הלילה צבא המדינה. על פי ההודעה, מפקדי היחידה המוצבים במפעל הפלדה אזובסטל בעיר קיבלו הוראה "להציל את חיי אנשיהם", בעוד מאות בני אדם פונו מהמקום, שהפך לסמל של ההתנגדות האוקראינית תחת הפצצות בלתי פוסקות של רוסיה. 

ההרס בעיר חרקיב אוקראינה (צילום: רויטרס)
ההרס בעיר חרקיב אוקראינה (צילום: רויטרס)

נשיא רוסיה וולודימיר זלנסקי מסר כי יותר מ-260 לוחמים הועברו מהעיר כדי לקבל טיפול רפואי באזורים שבשליטת הכוחות הרוסים. כמו כן, גורמים רשמיים אמרו כי ייעשו מאמצים להציל את הכוחות הנותרים, שמספר עומד על פי ההערכות בין כמה מאות לאלף. "העבודה להחזיר אותם הביתה נמשכת, וזה דורש עדינות וזמן", אמר זלנסקי.

וולודימיר זלנסקי (צילום:  Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )
וולודימיר זלנסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS )

במקביל, דווח כי בסיס צבאי אוקראיני במרחק של כ-15 קילומטרים מהגבול עם פולין היה מטרה במתקפת טילים רוסית לפנות בוקר, כך דיווח ראש המינהל הצבאי האזורי של לבוב. זאת, לאחר שסדרת פצוצים נשמעה במרכז לבוב, זמן קצר לאחר שנשמעו סירנות של תקיפה אווירית בעיר.