התבטאות מפתיעה נשמעה בטלוויזיה הרוסית מפיו של מיכאיל חודריונוק, בכיר לשעבר בצבא הרוסי. הוא אמר בראיון ששודר בתוכנית "60 דקות", בערוץ הטלוויזיה Rossiya-1, כי "בכנות, המצב צפוי להיות חמור יותר עבורינו". חודריונוק, אנליסט צבאי וותיק, הוסיף עוד בשיחה עם המגישה אולגה סקבייבה, הידועה כתומכת הקרמלין, כי "אסור לבלוע כדורי הרגעה אינפומרטיביים" - תוך שהוא מזהיר כי אוקראינה רחוקה ממצב בו תיכנע בפני רוסיה.

עוד ציין כי במידה וירצו בכך - לקייב ישנה יכולת לגייס ולחמש כמיליון בני אדם. האנליסט הדגיש כי "גם במידה ואוקראינה תצטרך להסתמך על מאות אלפי מתגייסים, בעלי הכשרה צבאית בסיסית בלבד, הדבר החשוב הוא שליבם יהיה בקרבות - דבר שיבשר רעות עבור רוסיה". לפני שנקטע על ידי המראיינת, שניסתה להמעיט באפקטיביות הכוח הצבאי האוקראיני, הספיק לציין עוד כי "האוקראינים רוצים להגן על מולדתם, כך שיילחמו עד הסוף. עלינו להתייחס למיליון חיילים אוקראינים כמציאות בעתיד הקרוב".

בהמשך הראיון, הוא מתח ביקורת גם על מצבה של רוסיה בזירה העולמית. "אנחנו נמצאים בבידוד גיאו-פוליטי מוחלט, כל העולם נגדנו אבל לא רוצים להודות בכך".

על פי הפרסום בסוכנות הידיעות רויטרס, חודריונוק, הכותב טור בנושאי ביטחון בעיתון gazeta.ru, הזהיר בעבר מפני פלישה של רוסיה לאוקראינה. "זה לא תומך באינטרסים הלאומיים של רוסיה", אמר הבכיר לשעבר, בוגר אחת מהאקדמיות הצבאיות המובילות של רוסיה.