ברקע המלחמה באוקראינה: הדומה, הפרלמנט הרוסי, שוקל לשנות את החוק העוסק בגיל הגיוס לצבא, ולהסיר את מגבלת הגיל, כך פורסם היום (שישי) באתר הרשמי. המשמעות היא כי אנשים בכל הגילאים יוכלו להתגייס לצבא.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"לשימוש בכלי נשק בעלי דיוק גבוה, הפעלת נשק וציוד צבאי, דרושים מומחים מקצועיים ביותר. הניסיון מלמד שהם הופכים לכאלה עד גיל 40–45", נכתב באתר הממשלתי.

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

כוחות צבא רוסיה בבלארוס (צילום: רויטרס)
כוחות צבא רוסיה בבלארוס (צילום: רויטרס)

אתמול, התבטאות מפתיעה נשמעה בטלוויזיה הרוסית מפיו של מיכאיל חודריונוק, בכיר לשעבר בצבא הרוסי. הוא אמר בראיון ששודר בתוכנית "60 דקות", בערוץ הטלוויזיה Rossiya-1, כי "בכנות, המצב צפוי להיות חמור יותר עבורינו". חודריונוק, אנליסט צבאי וותיק, הוסיף עוד בשיחה עם המגישה אולגה סקבייבה, הידועה כתומכת הקרמלין, כי "אסור לבלוע כדורי הרגעה אינפומרטיביים" - תוך שהוא מזהיר כי אוקראינה רחוקה ממצב בו תיכנע בפני רוסיה.

עוד ציין כי במידה וירצו בכך - לקייב ישנה יכולת לגייס ולחמש כמיליון בני אדם. האנליסט הדגיש כי "גם במידה ואוקראינה תצטרך להסתמך על מאות אלפי מתגייסים, בעלי הכשרה צבאית בסיסית בלבד, הדבר החשוב הוא שליבם יהיה בקרבות - דבר שיבשר רעות עבור רוסיה". לפני שנקטע על ידי המראיינת, שניסתה להמעיט באפקטיביות הכוח הצבאי האוקראיני, הספיק לציין עוד כי "האוקראינים רוצים להגן על מולדתם, כך שיילחמו עד הסוף. עלינו להתייחס למיליון חיילים אוקראינים כמציאות בעתיד הקרוב".

כמו כן, במהלך השבוע המזכיר הכללי של ברית נאט"ו לשעבר, ג'ורג' רוברטסון, תקף את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והזהיר כי "לאחר שנעל את רוסיה במשך שנתיים בגלל מגפת הקורונה ושכנע את עצמו שהמערב מעוניין להשמיד את מדינתו, לפוטין יש כעת אובססיה משיחית". כמו כן, אמר כי "על המערב להימנע מלהתגרות בנשיא הרוסי שעלול להסלים עוד יותר את הפלישה הברברית לאוקראינה".