מפגן התמיכה הגדול בעולם: מצעד התמיכה המסורתי בישראל חזר היום (ראשון) לרחובות ניו יורק לאחר הפסקה בת שלוש שנים בשל הקורונה, במהלכו עשרות אלפי אנשים נשאו את דגלי ישראל וצבעו את מנהטן בכחול ולבן.

המצעד, שלא התקיים מזה שנתיים בשל מגפת הקורונה, נערך בשדרה החמישית במנהטן תחת הססמה "כולנו ביחד", בצל התגברות האנטישמיות בניו יורק ואירועי הטרור בישראל.

את המצעד הובילו מושלת מדינת ניו יורק קאת׳י הוקול וראש העיר אריק אדמס, לצד אישי ציבור מישראל, בראשם שר הביטחון בני גנץ, שר התפוצות נחמן שי, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ח״כ אופיר אקוניס, ח״כ גלעד קריב וח״כ גילה גמליאל, גם השגריר לאו״ם גלעד ארדן והקונסול בניו יורק אסף זמיר  השתתפו במצעד.  

גנץ במצעד התמיכה בישראל בניו יורק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גנץ במצעד התמיכה בישראל בניו יורק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

גנץ במצעד התמיכה בישראל בניו יורק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גנץ במצעד התמיכה בישראל בניו יורק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

המצעד הוא יוזמה משותפת של ארגון JCRC ניו יורק, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) שהיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בניו יורק, והקונסוליה הכללית של ישראל בעיר, והוא מתקיים מדי שנה בשדרה החמישית בניו יורק מאז שנת 1965.

"אנו נרגשים להתאסף יחדיו במפגן התמיכה הציבורי הגדול ביותר בישראל בעולם. במיוחד עכשיו - עם העלייה באירועי האנטישמיות בניו יורק, והעלייה המדאיגה בפיגועי טרור בישראל - חשוב מתמיד להראות את גאוותנו ותמיכתנו הפומבית במדינת ישראל", מסר אריק גולדשטיין, מנכ״ל הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA).

לדברי גדעון טיילור, מנכ"ל JCRC-NY, המועצה שמארגנת את הצעדה: "אנו חוזרים לחגוג עם ישראל לאחר הפסקה ולאור התגברות האנטישמיות בישראל ובחו"ל. אנו נצעד במצב רוח מרומם ברחובות מנהטן ונכריז על מחויבותנו לישראל".

תמנו שטה וגנץ במצעד התמיכה בישראל בניו יורק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
תמנו שטה וגנץ במצעד התמיכה בישראל בניו יורק (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

במצעד משתתפת גם משלחת דיפלומטית של שגרירי או"ם ודיפלומטים מרחבי העולם במסגרת יוזמה שמוביל שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן כדי להפגין גם באו״ם את התמיכה הפומבית בישראל. בקבוצת הדיפלומטים צועדים שגרירים מאוסטרליה, בהוטן, נאורו, בולגריה, גואטמלה, צ׳כיה, לטביה, ברזיל ואחרות וכן דיפלומטים ממשלחות רבות לאו״ם. 

״אל מול האפלייה כנגד ישראל במוסדות האו״ם ובקהילה הבינלאומית מרגש אותי מאד לראות נציגים בכירים של מדינות שמתאחדים כדי להמחיש את תמיכתם בנו. בימים בהם ישראל שוב חווה טרור רצחני והאנטישמיות ברחבי העולם גואה, ישנה חשיבות גדולה בעמידה איתנה ופומבית לצד מדינת  ישראל והקהילות היהודיות״, אמר השגריר ארדן.

גם מרכז השלטון המקומי בראשות היו״ר חיים ביבס משתתף במצעד התמיכה בישראל בניו יורק. ביבס מסר: "מחמם את הלב להרגיש פה את הברית החזקה בין ישראל לארה״ב ,כשברקע עליה באנטשימיות ובאלימות , אנו צועדים בארה״ב ביום ישראל יחד עם המשפחות השכולות, מחבקים אותן ומצדיעים להן. בזכות יקיריהם הגיבורים למדינת ישראל יש זכות קיום, וכשישראל חזקה היהודים בעולם כולו מוגנים יותר. כולנו קהילה יהודית אחת, עם גאווה גדולה - בשם מדינת ישראל".

שגרירים לאו''ם בצעדת התמיכה בישראל  (צילום: ללא)
שגרירים לאו''ם בצעדת התמיכה בישראל (צילום: ללא)