החיסול המיסתורי באיראן: מתגברות ההערכות כי הקצין הבכיר במשמרות המהפכה, חסן סיאד ח'ודאיארי, שחוסל היום (ראשון) מחוץ לביתו באמצעות יריות אקדח עם משתיק קול, היה מעורב בפעולות טרור נגד יעדים ישראלים בחו"ל, בין היתר באפריקה ובדרום אמריקה. 

כאמור, שני מתנקשים רכובים על אופנוע ירו חמש פעמים בקצין הבכיר בעת שישב במכוניתו ליד ביתו ברחוב מוג'הידין-אי-אסלאם במזרח טהרן סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים. החשודים הצליחו להימלט ונמסר כי מתנהל אחריהם מצוד. מהתמונות שפורסמו מהזירה, נראה הקצין כאשר הוא ללא רוח חיים במכוניתו. לפי התקשורת במדינה, רעייתו הייתה הראשונה שמצאה אותו. 

מהדיווחים עולה כי הוא שירת בכוח קודס של משמרות המהפכה במלחמת האזרחים בסוריה עד לאחרונה וכי הוא היה אחד מעוזריו של המפקד הקודם של כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל בינואר 2020.

ההתנקשות נחשבת לפרצת האבטחה הגדולה ביותר של מערכת הביטחון האיראנית לאחר חיסולו של מדען הגרעין האיראני הראשי, פחריזאדה. הקשר בטחוני סביר כי קשור יותר להתבססות של איראן בסוריה לקשר עם חיזבאללה ולמילציות הפועלות מטעמה במזרח התיכון ופחות לגרעין. זאת כמובן מבלי לדעת מי או מה עומדים מאחורי החיסול.

בתוך כך, בכיר בממשל האיראני אמר לאל-ג'זירה כי "חיסלו של קצין משמרות המהפכה מהווה חצייה של קווים אדומים ויובל לישונים מהותיים במשוואת הסכסוך".