הנשיא האיראני אבראהים ראיסי התייחס היום (שני) לחיסולו של קצין משמרות המהפכה האיראני חסן סיאד ח'דאירי ואמר כי נקמה ודאית בעקבות ההתנקשות תגיע, לפני שיצא לביקור בסולטנות עומאן כחלק ממאמצו לפיתוח היחסים בין המדינות. עוד ציין, בהתייחסו לישראל, כי "אלו המובסים על ידי מגיניה של 'אל קודס' מפגינים את נואשותם על ידי ההתנקשות בח'דאירי". 

משמרות המהפכה אישרו אתמול כי חבר בכיר בשורותיהם, חסן סיאד ח'דאירי, נרצח בטהרן בפתח ביתו. משרד החוץ האיראני גינה את ההתנקשות והציע את תנחומיו למשפחתו של ח'דאירי, בעודו מכנה את החיסול "פשע כנגד האנושות". 

על פי ההערכות ח'דאירי היה מעורב בשורה של פיגועים שתוכננו נגד ישראלים ברחבי העולם, אשר סוכלו. ח'דאירי היה מפקד בכיר בכוח קודס, והוצב בעבר בסוריה. דרגתו בצבא האיראני היא אלעקיד, המקבילה לאלוף משנה בצבא הישראלי. הדרגה בכירה, אבל הוא לא נחשב לחלק מצמרת הקצונה במשמרות המהפכה. ההערכה היא שלא פעילותו בסוריה היא שהציבה אותו כיעד לחיסול, אלא סדרה של ניסיונות להוציא אל הפועל פיגועים, שסוכלו על ידי המוסד באפריקה ובדרום אמריקה, וכן תכנון ההתנקשות בקונסול הישראלי בטורקיה.

חסן סיאד ח'דאירי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
חסן סיאד ח'דאירי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בנוסף, ח'דאירי היה מעורב ככל הנראה בהברחות אמצעי הלחימה מטהרן לדמשק לטובת פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ולחימוש המיליציות השיעיות. סביר להניח שתפקידו בכוח קודס ופעילותו בסוריה מול המיליציות האיראניות וחיזבאללה - הם שגרמו לכך שנחשב לקצין בעל חשיבות.