מתקפה מבית: בוריס בונדרב, יועץ בכיר בתחום בקרת הנשק במשלחת הרוסית למוסדות האו"ם בז'נבה, הודיע היום (שני) על התפטרותו בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה. בונדרב, אשר שימש כדיפלומט למעלה מ-20 שנה, הודיע על התפטרותו באמצעות פוסט בחשבון הלינקדאין שלו, וכתב: "היום אני מתפטר, נמאס לי".

הוא האשים את פוטין בפלישה לאוקראינה: "המלחמה התוקפנית שפוטין החל נגד אוקראינה, ולמעשה נגד כל העולם המערבי, היא לא רק פשע נגד העם האוקראיני, אלא גם הפשע החמור ביותר נגד העם הרוסי. הוא אף הוסיף כי "מעולם לא התביישתי כל כך במדינה שלי".

בונדרב הודה כי לכל אורך הקריירה שלו, משרד החוץ הרוסי קידם "שקרים וחוסר מקצועיות". אולם, לדבריו "זה הפך לקטסטרופלי בשנים האחרונות, וכיום הוא מפרסם קלישאות תעמולה ברוח העיתונים הסובייטיים של שנות ה-30 של המאה הקודמת". הוא הוסיף כי "משרד החוץ לא עוסק בדיפלומטיה, כולו מחרחר מלחמה, שקרים ושנאה".

הוא אף תקף בחריפות את שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, וטען כי הוא "הדגמה טובה להידרדרות של המערכת". בונדרב המשיך לתקוף את לברוב וכתב: "במשך 18 שנה, הוא הפך ממקצוען ואינטלקטואל משכיל, שרבים מעמיתיי התייחסו אליו בכבוד רב, לאדם שמשדר הצהרות סותרות ומאיים על העולם עם כלי נשק גרעיניים".

סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)
סרגיי לברוב (צילום: רויטרס)

לסיום, חתם בונדרב את מכתבו בכך שהוא "פשוט לא יכול יותר להיות שותף לביזיון העקוב מדם", וקרא, אולי חצי בהומור למכריו לעניין אותו בהצעות עבודה: "הצעות עבודה יתקבלו בברכה".