מגזין "טיים" חשף היום (שני) את 100 אנשי השנה שלו בפוליטיקה, בתרבות, בטכנולוגיה ובספורט. בין השמות הבולטים בקרב אנשי התרבות, השחקנית שרה ג'סיקה פרקר. "היא לא גבוהה, אבל היא ענקית - כמבצעת, מפיקה ואשת עסקים. והיא, בפשטות, אהובה. אנחנו אוהבים את הזוהר שלה, את הפגיעות שלה, את הקומדיה הפיזית חסרת הפחד שלה, כל כך מיומנת, את הסקסיות שלה ואת המתיקות שלה. אבל יותר מכל, אנחנו אוהבים את המהות של מי שהיא. את עצמי כולל", נכתב בדברי ההסבר.

גם שמה של השחקנית מילה קוניס, ברשימת 100 אנשי השנה של המגזין "טיים", שנימק את בחירתו וכתב: "לראות את גיוס התרומות שלה לאוקראינה ולהגיד: 'זה מה שציפינו משבט קוצ'ר-קוניס לעשות'. הם יזמו כל דבר שביכולתם לעשות". כמו כן, גם הזמרת זנדאיה נמצאת ברשימה. בדברי ההסבר נכתב: "היא כוח יצירתי אוטונומי, אייקון תרבותי בהתהוות. אדם המונע מהשראה טהורה, אמפתיה וכבוד לאומנות שלה, המשתמשת באותנטיות כמעצמת על חדשה".

כמו כן, מנכ"ל אפל טים קוק נבחר לרשימה על ידי אלמנתו של סטיב ג׳ובס שכתבה: "אחרי יותר מעשור, טים הפך לאחד המנכ"לים הנערצים בעולם ולמופת של מנהיגות מוסרית, דמיון טכנולוגי, ניהול סביבתי והומניטריות. בפרפראזה על נאום מפורסם של תיאודור רוזוולט: טים שואף בגבורה, מעז מאוד, ומוציא את עצמו למען מטרה גדולה".

רעיית נשיא ארצות הברית לשעבר, מישל אובמה, בחרה באשת עסקים ומנחת טלוויזיה אופרה וינפרי לרשימה. "כשאופרה מתחברת למשהו - אדם, ספר , שיר, רעיון - היא מקפידה להאיר עליו את אורה. היא מאשרת את זה. היא מושחת אותו. אנשים יודעים שכאשר אופרה מעורבת , אין העמדת פנים  - בין אם זו עבודתה באמנויות ובתקשורת או עבודתה הפילנתרופית", כתבה.

טים קוק (צילום: Brooks Kraft/Apple Inc./Handout via REUTERS)
טים קוק (צילום: Brooks Kraft/Apple Inc./Handout via REUTERS)

"מטורף שמסוגל לגרום למרחץ דמים"

בקרב מנהיגי העולם, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחר בנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, וכתב כי "לתושבי אוקראינה יש מנהיג הראוי לגבורתם ולחוסנם, שכן אזרחים ברחבי המדינה - חנוונים וחיילים, חייטים ונהגי משאיות - נלחמים על בתיהם ועל חירותם. בכל פעם שאנו מדברים, אני שומע בקולו של הנשיא זלנסקי את הנחישות הבלתי פוסקת של אדם המאמין עמוקות בחובתו לעמו, ומקיים מדי יום את האחריות החגיגית להוביל את אומו בשעה אפלה וקשה זו".

הבחירה המפתיעה במגזין, הגיעה מכיוונו של נשיא רוסיה, וולדימיר פוטין, שנבחר על ידי אלכסיי נבלני, שנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של הנשיא הרוסיה. "הוא הזכיר לנו שוב שדרך שמתחילה ב'רק קצת זיוף בחירות' מסתיימת תמיד בדיקטטורה שתמיד מובילה למלחמה. זה שיעור שלא היינו צריכים לשכוח", נכתב.

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

עוד נכתב כי "יש ליישם את אותו ההיגיון במקרה הזה: אם מישהו הורס את התקשורת העצמאית, מארגן התנקשויות פוליטיות ודבק באשליות האימפריאליות שלו, אז הוא מטורף שמסוגל לגרום למרחץ דמים במרכז אירופה במאה ה-21. וממש לא כדאי לחבק אותו בפורומים בינלאומיים". כמו כן, ביל קלינטון בחר בנשיא ארה"ב ביידן ומזכ"ל נאט"ו בנשיאת הנציבות האירופית.

בנוסף לכך, גם שחקן הטניס רפאל נדאל נבחר לרשימה. בדברי ההסבר נכתב: "מרגע שעלה למגרש כשחקן צעיר, לרפאל נדאל הייתה כריזמה. יש לו את קשיחות מנטלית ופיזית לעשות את מה שכל הספורטאים הגדולים עושים: לשחק במיטבם ברגעים הגדולים ביותר. הוא מעלה את המצב הרגשי שלו למקום שבו הוא יכול להיות ממוקד בטירוף בדבר הקטן ביותר כדי ליצור יתרון על יריבו".