שלושה חודשים בדיוק מפלישת רוסיה לאוקראינה, נראה כי הפולשים החלו היום (שלישי) במתקפה נרחבת על אזור דונבאס. על פי הודעת צבא אוקראינה, המתקפה הרוסית על מזרח אוקראינה ודרומה העלתה הילוך, כאשר הצבא הרוסי מנסה להשלים את כיבוש הערים סוורודונייצק ולישנסק שבמחוז לוגנסק.

בתוך כך, הרשויות בחרקיב פתחו מחדש את המטרו התת קרקעי בעיר, בו אלפי אזרחים התגוננו מפני הפצצות רוסיות. המהלך התאפשר לאחר שהאוקראינים הצליחו לדחוק את הרוסים מחוץ לטווח אש על העיר, כפי שעשו מוקדם יותר במלחמה על העיר קייב. הרשויות הודיעו לאזרחים שעליהם לפנות את המקום, על מנת לחדש את תנועת המטרו.

כאמור, מרכז המאמצים הרוסיים מתמקדים כעת בערים סוורודונייצק ולישנסק, כאשר הרוסים מנסים לאגף את הערים משלושה צדדים במקביל. בנוסף, ראש הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, קראה לפתוח בשיחות עם מוסקבה על פתיחת יצוא החיטה מאוקראינה בגלל המצור הרוסי בים השחור.

המאמצים בדונבאס מגיעים לאחר ההצלחה הרוסית בכיבוש העיר מריופול, לאחר כמעט שלושה חודשים.  לטענתו של פטרו אנדריושצ'נקו, עוזר לראש העיר של מריופול, כמות ההרוגים בעיר טרם ברורה שכן גופות רבות עדיין נמצאות בתוך ההריסות.