אזרח עיראקי שמבקש מקלט בארה"ב חשוד בארגון מזימה של דאעש להתנקש בחייו של הנשיא לשעבר, ג'ורג' בוש הבן, כנקמה על הפלישה לעיראק - כך חשף אתר פורבס בהסתמך על מסמכים של הבולשת הפדרלית FBI.

הפרטים על המזימה לכאורה פורסמו בבקשה לקבלת צו לחיפוש שהגישה הבולשת לפני חודשיים ונחשפה רק השבוע על ידי התביעה במחוז הדרומי של אוהיו. במרכז החקירה עמד אזרח עיראקי שהגיע לארה"ב לפני שנתיים וממתין להחלטה בבקשתו לקבל מקלט מדיני, אולם בפורבס ציינו כי עדיין לא הוגש נגדו כתב אישום ולא ברור אם הוא נעצר.

במסגרת החקירה, נעשה שימוש בשני מודיעים של הבולשת - אחד מהם טען בפני החשוד כי הוא יכול לסייע באספקת מסמכי הגירה וזיהוי מזויפים והמקור השני טען כי הוא לקוח של מבריח אנשים לתוך המדינה. בנוסף, סוכני ה-FBI קיבלו היתר לעקוב אחרי חשבון הווטסאפ של החשוד, כולל השימוש בו, המספרים שעמם הוא בקשר והמסרונים שהוא כתב וקיבל.

לפי הצו, החשוד טען כי הוא חלק מיחידה בשם "רעם", שאותה הוביל טייס לשעבר של הרודן סדאם חוסיין והחברים בה השתייכו למשטר הבעת' והפכו לפעילים בדאעש. הוא אף טען כי הוא השתתף בהרג חיילים אמריקאים עם מכוניות תופת. לפי החשוד, הוא רצה לרצוח את הנשיא לשעבר מאחר שראה בו את האחראי למותם של אלפי עיראקים ולהתפרקות המדינה בשל הפלישה ב-2003 שהפילה את משטר סדאם.

בנובמבר 2021, החשוד חשף בפני אחד המודיעים את המזימה וביקש ממנו לסייע בהשגת "סימני זיהוי ותגים מזויפים של משטרה ו-FBI" ושאל אותו לגבי אפשרות של הברחת המתנקשים לתוך המדינה וממנה לאחר החיסול המתוכנן. לטענתו, שבעה מחברי היחידה היו אמורים להגיע לארה"ב, בהם "מזכירו של שר כלכלה של דאעש".

החשוד עצמו היה אמור "לאתר ולעקוב אחרי המעונות של הנשיא לשעבר והמשרדים שלו ולהשיג כלי נשק וכלי רכב עבור ההתנקשות". הוא גם נסע עם אחד המודיעים לדאלאס כדי לצלם את ביתו של בוש ואת מכון ג'ורג' בוש. מהצו עולה גם כי בדצמבר האחרון, המודיעים הקליטו את החשוד בעת שטען כי הוא הצליח להבריח שני פעילים של חיזבאללה לתוך ארה"ב תמורת תשלום של 50 אלף דולר לכל אחד.