דנמרק תעביר לאוקראינה טילים נגד ספינות, וליטא מציעה להקים צי בינלאומי שילווה אוניות עם תבואה מאוקראינה בים השחור. זאת על רקע החששות כי המלחמה המתמשכת תחריף את משבר המזון העולמי ותציב מיליוני בני אדם בפני סכנת רעב.

נמל אודסה הוא נקודת המוצא המרכזית של אוקראינה לים השחור, והנמל היחיד שנותר בשליטתה אחרי שרוסיה כבשה את הנמלים של מריופול וחרסון. אולם ספינות של הצי הרוסי מטילות מצור על אודסה לאורך המלחמה ובשל כך לא יכולה אוקראינה, אחת מיצואניות התבואה החשובות בעולם, להוציא את התבואה, ובאו"ם הזהירו מפני משבר של רעב עולמי.

לנוכח סירובה של רוסיה לפתוח את הגישה לנמל אודסה ללא הסרת הסנקציות נגדה, נערכים במערב לסייע בהסרת המצור. מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין הודיע ביום שני בערב כי קרוב לעשרים מדינות הסכימו לשלוח אמצעי לחימה נוספים לאוקראינה, בהן דנמרק, שתשלח משגר וטילי הרפון נגד ספינות מתוצרת ארה"ב שיאפשרו לאוקראינה לפגוע בכלי השיט הרוסיים בים השחור.

במקביל, ה"טיימס" הבריטי דיווח אתמול כי שר החוץ של ליטא גבריאליוס לנדסברגיס מקדם תוכנית להקמת "מסדרון הגנה" שיאפשר ללוות ספינות עם תבואה אוקראינית בים השחור, בדרך מנמל אודסה ועד מצרי הבוספורוס. הוא הציע כי חלק ממדינות נאט"ו ישתתפו במבצע יחד עם מדינות שזקוקות לתבואה, כדוגמת מצרים.

בתוך כך, נשיאת מולדובה מאיה סנדו שיגרה מכתב נרגש לקהילה היהודית במדינה ובו הודתה על פעילותם לקליטת עולים מאוקראינה. המכתב ממוען לחברי קהילת חב"ד לובביץ', לרב הראשי הרב יוסף אבלסקי ושאר שלוחי חב"ד במדינה וכן ליו"ר הקהילה היהודית אלכסנדר בילינקיס.
מכתב זהה נשלח לארגוני הצלה בינלאומיים הפועלים ברחבי מולדובה, שמסייעים לקליטת פליטי המלחמה ובטיפול בהם.

סנדו כתבה: "תודה על העבודה החשובה שאתם עושים בחודשים האחרונים כדי לספק תמיכה לפליטים באוקראינה שנמלטו מהמלחמה בארצם. אני מעריכה את המסירות שבה אתם נותנים משאבים, זמן ואנרגיה כדי לעזור לאנשים הללו - רובם קשישים, ילדים ונשים שעזבו את בתיהם ללא רצונם. באמצעות נדיבותכם, טיפול ופתיחות, הפליטים זכו לקבלת פנים חמה במולדובה ולמקלט בטוח במדינתנו".